Sökning: "Självserviceteknik"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Självserviceteknik.

  1. 1. Servicemötets digitalisering - En kvalitativ studie om kunders upplevelse av kvalitet i restaurangbranschen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Matilda Larsson; Viktoria Ruocco; [2016]
    Nyckelord :Digitalisering; Servicemötet; Kvalitet; Kvalitetsupplevelse; Business and Economics;

    Sammanfattning : Den här studien syftar till att skapa en djupare förståelse för det digitaliserade servicemötet genomattundersökahurdetupplevsurettkundperspektiv. Vivillgenomdettaökaförståelsen för hur kunder upplever kvalitet och om upplevelsen av kvalitet förändras när det interpersonella servicemötet blir föremål för ökad digitalisering. LÄS MER

  2. 2. Digitala banktjänster : En kvantitativ fallstudie om anammande av självserviceteknik bland svenska bankers privatkunder

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christoffer Stenudd; Reza Sepahvand; [2015]
    Nyckelord :Bank; SST; Självserviceteknik;

    Sammanfattning : De senaste åren har bankerna genomgått en hastig digital förändring och utvecklingen har inneburit stora omställningar, inte minst för bankernas privatkunder. Framväxten av flertalet nya elektroniska tjänster har inneburit stora förändringar inom finansbranschen. LÄS MER

  3. 3. Fast Service in Fast Fashion-En kvantitativ studie av kundrespons till självserviceteknik i fast fashion

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emma Bäckman; Emma Zabell; [2014]
    Nyckelord :Self-checkout; Self-service technology; Perceived Service; Satisfaction; Loyalty;

    Sammanfattning : The success of self-service technology in retail grocery stores cannot be ignored, and the fact is that every other grocery store in Sweden has implemented the self-scanning or self-checkout systems. The trend is that the technique is spreading into other markets with potential to increase productivity for companies and enhance the service for customers. LÄS MER