Sökning: "Självserviceteknologi"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självserviceteknologi.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Rebecca Grund; Ella Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Service recovery; unmanned stores; self-service technology; service failure; customer loyalty; Service recovery; obemannade butiker; självserviceteknologi; servicemisslyckande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER

  3. 3. Den obemannade klädbutiken : En kvantitativ studie om upplevelsen av servicekvalitet för generation Z gällande personlig interaktion & självserviceteknologi

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ewonne Hultkvist; Andrea Norberg; [2017]
    Nyckelord :Generation Z; Personal Interaction; Self-Service Technologies; Service Quality; RSQS; Attribute-based model; Generation Z; Personlig interaktion; Självserviceteknologi; Servicekvalitet; RSQS; Attributebased model;

    Sammanfattning : Med anledning av det förändrade konsumentbeteendet saknar författarna aktuell forskning som behandlar den nya generationens upplevelse av servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi. Hur värderar framtidens kunder den tillgänglighet som de digitala verktygen erbjuder och hur påverkas kundens syn på värdet av personlig interaktion? Studien syftar till att analysera och förklara hur generation Z upplever servicekvalitet gällande personlig interaktion samt självserviceteknologi i klädbutiker. LÄS MER

  4. 4. Teknik i klädesbutik : Upplagt för kritik eller snillerikt?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Linnéa Nylén; Mathias Olsson; [2017]
    Nyckelord :Selfservice technology SST ; consumer decision making style CDMS ; technology readiness TR ; Självserviceteknologi SST ; Shoppingstil; CDMS ; Teknikmognad TR ;

    Sammanfattning : Bakgrund Klädesbranschen står inför nya möjligheter i form självserviceteknologi (SST). Ett flertal butiker har redan börjat använda olika typer av teknologiska lösningar. Det verkar dock finnas meningsskillnader angående om det är en god idé att införa SST i alla typer av butiker. LÄS MER

  5. 5. Med servitören i handen : Självserviceteknologins influens på kundnöjdhet i restaurangbranschen

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Stina Tran; Julia Fuentes; [2017]
    Nyckelord :Restaurant industry; customer satisfaction; self-service technology; technology acceptance; servicescape; service script; decision making; responsiveness of frontline employees; Restaurangbranschen; kundnöjdhet; självserviceteknologi; teknologisk acceptans; servicescape; service script; beslutsfattande; mottagligheten av frontpersonalen;

    Sammanfattning : Syfte - Syftet med studien är att i restaurangbranschen undersöka om service med integrerad självserviceteknologi medför en högre eller lägre kundnöjdhet jämfört med service utan integrerad självserviceteknologi. Hypotes - I restaurangbranschen medför service med integrerad själv-serviceteknologi en högre kundnöjdhet än service utan självserviceteknologi. LÄS MER