Sökning: "Självskattningsverktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självskattningsverktyg.

  1. 1. Reflekterande Team - en väg för ökad dialog mellan elevhälsoteam och verksamhet? : Hur elevhälsoteam kan närma sig skolverksamheten genom Reflekterande Team som arbetsmodell

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Marina Öhman-Danforth; [2021]
    Nyckelord :Specialpedagogik; Elevhälsa; Elevhälsoteam; Reflekterande Team; Samverkan; Fallstudie;

    Sammanfattning : Genom ett nära samarbete förväntas lärarna och elevhälsoteamet, EHT, gemensamt stödja elevernas utveckling och arbete i skolan. I skollagen anges att elevhälsan ska fokusera på förebyggande och hälsofrämjande arbete och att elevernas utveckling mot utbildningsmålen ska stödjas (SFS, 2010:800). LÄS MER

  2. 2. Leda digitalisering i skolan : - skapa förutsättningar för den digitala tranformationsresan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Tanja Gorgi; [2021]
    Nyckelord :digitalisering; ledarskap; målbild; skolutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att att undersöka hur rektorns roll som ledare kan bidra till skolans digitalisering samt belysa vilka möjligheter och utmaningar som finns. Detta syfte kommer från det ökade behovet av digitaliserade arbetssätt i skolan vilket ställer krav på skolledningen och dess förmåga att utforma och organisera förutsättningarna för undervisning och lärande. LÄS MER

  3. 3. Designing for students’ self-reflection in online learning settings : A mixed method study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gabriel Carrasco Ringmar; [2021]
    Nyckelord :Self-reflection; Self-regulated Learning; Online Learning; Design-based research; Higher Education; Mixed Method;

    Sammanfattning : Shifting from traditional face-to-face education to online mode of education (or online learning)  presents several challenges, such as increased difficulty for students to get immediate feedback and  lack of social interaction. To tackle these challenges, supporting learners' self-reflection process is  seen to be crucial to help students achieve academic success. LÄS MER

  4. 4. Dispelling inertia towards behavior-driven development : An assessment tool for development practice readiness

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Agnes Petäjävaara; [2019]
    Nyckelord :Agile; Autonomous team; BDD; Behavior-driven development; Development practice; Inertia; Self-assessment; Agil; Autonoma team; BDD; Beteendedrivenutveckling; Motstånd; Självutvärdering; Utvecklingsmetodik;

    Sammanfattning : Behavior-driven development (BDD) is a development practice focusing on behaviors and requirements from users and stakeholders. It is designed to develop behaviors which contribute directly to system outcomes. LÄS MER

  5. 5. Bedömning av fysisk och social lärmiljö på grundskolan : En utvärdering av självskattningsverktyget MAVIS med lärarskattningar och klassrumsobservationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Carina Yrwing; [2014]
    Nyckelord :Självskattningsverktyg; Socialt klimat; Lärmiljö; Förändringsarbete; Elever i behov av särskilt stöd; Specialpedagogens funktion;

    Sammanfattning : Skolor bör arbeta och verka för inkludering och inför detta arbete menas att ett gott fysiskt och socialt klimat är en förutsättning. Socialt klimat omfattar relationer och samspel vilka anses inverka på välmående, beteende, prestationer och som skydd mot skolmisslyckanden för elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER