Sökning: "Självskattningsverktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självskattningsverktyg.
1. Reflekterande Team - en väg för ökad dialog mellan elevhälsoteam och verksamhet? : Hur elevhälsoteam kan närma sig skolverksamheten genom Reflekterande Team som arbetsmodell
Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Genom ett nära samarbete förväntas lärarna och elevhälsoteamet, EHT, gemensamt stödja elevernas utveckling och arbete i skolan. I skollagen anges att elevhälsan ska fokusera på förebyggande och hälsofrämjande arbete och att elevernas utveckling mot utbildningsmålen ska stödjas (SFS, 2010:800). LÄS MER
2. Leda digitalisering i skolan : - skapa förutsättningar för den digitala tranformationsresan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att att undersöka hur rektorns roll som ledare kan bidra till skolans digitalisering samt belysa vilka möjligheter och utmaningar som finns. Detta syfte kommer från det ökade behovet av digitaliserade arbetssätt i skolan vilket ställer krav på skolledningen och dess förmåga att utforma och organisera förutsättningarna för undervisning och lärande. LÄS MER
3. Designing for students’ self-reflection in online learning settings : A mixed method study
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Shifting from traditional face-to-face education to online mode of education (or online learning) presents several challenges, such as increased difficulty for students to get immediate feedback and lack of social interaction. To tackle these challenges, supporting learners' self-reflection process is seen to be crucial to help students achieve academic success. LÄS MER
4. Dispelling inertia towards behavior-driven development : An assessment tool for development practice readiness
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Behavior-driven development (BDD) is a development practice focusing on behaviors and requirements from users and stakeholders. It is designed to develop behaviors which contribute directly to system outcomes. LÄS MER
5. Bedömning av fysisk och social lärmiljö på grundskolan : En utvärdering av självskattningsverktyget MAVIS med lärarskattningar och klassrumsobservationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Skolor bör arbeta och verka för inkludering och inför detta arbete menas att ett gott fysiskt och socialt klimat är en förutsättning. Socialt klimat omfattar relationer och samspel vilka anses inverka på välmående, beteende, prestationer och som skydd mot skolmisslyckanden för elever i behov av särskilt stöd. LÄS MER