Sökning: "Självförtroende"

Visar resultat 1 - 5 av 45 uppsatser innehållade ordet Självförtroende.

  1. 1. ”För eleven är ju i centrum, och vi är runt omkring” : – en kvalitativ studie om sångpedagogers arbete med mentala hinder i sångundervisning på gymnasiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Emilia Lundgren Andersson; [2023]
    Nyckelord :sångundervisning; sångpedagoger; strategier; hinder; bedömningsarbete;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur sångpedagoger på gymnasiets estetiska program med inriktning musik, definierar och arbetar med olika mentala hinder i ämnet ”Instrument eller sång”. Studien undersöker också hur sångpedagoger arbetar med betygssättning och bedömning i relation till arbetet med mentala hinder. LÄS MER

  2. 2. Strategier för kreativitet : En kvalitativ undersökning om bildlärares kreativitetsgenerering i grundskolans senare år

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Henrik Frank; [2023]
    Nyckelord :Kreativitet; bildämnet; bildlärare; sociokulturell teori; kreativa strategier;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur bildlärare, verksamma i grundskolans årskurs 7–9, ser på kreativitet generellt och specifikt på elevers kreativitet i bildundervisning, samt vilka strategier bildlärare säger sig använda för att stimulera elevernas kreativa utveckling i bildundervisningen. Urvalet för denna studie är fem högstadielärare som undervisar i bildämnet på olika högstadieskolor i Sverige. LÄS MER

  3. 3. Ledarskapets lockelse och avskräckning : En kvalitativ studie om vad som motiverar universitetsstudenter att ta på sig rollen som ledare

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Nordlander; Hugo Eksholm; [2023]
    Nyckelord :leadership; university students; motivation to lead; career; self-development; ledarskap; universitetsstudenter; motivation att leda; karriär; självutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att identifiera vilka faktorer som påverkar motivationen hos universitetsstudenter att vilja eller inte vilja bli en ledare. Genom att undersöka vad som motiverar universitetsstudenter att bli ledare kan vi skapa en bredare förståelse för vilka faktorer som spelar in i viljan att bli en ledare. LÄS MER

  4. 4. Manliga styrelseledamöters perspektiv på jämställdhet i bolgasstyrelser : En kvalitativ fallstudie gällande manliga styrelseledamöters upplevelse av jämställdhet i bolagsstyrelser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emilia Carlsson; Alma Elofsson; [2023]
    Nyckelord :Board of directors; gender equality; gender difference; gender; male perspective; Jönköping County; Bolagsstyrelser; könsskillnader; jämställdhet; genus; manligt perspektiv; Jönköpings Län;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots framsteg inom jämställdhetsområdet finns det fortfarande en tydlig obalans när det gäller könsfördelningen i styrelserummet. Genom att adressera och belysa denna obalans samt presentera potentiella fördelar med detta kan en mer jämställd representation uppnås. LÄS MER

  5. 5. Djurassisterad pedagogik i hälsoundervisning : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Elinur Demirtas; [2023]
    Nyckelord :Animal-assisted intervention; Animal-assisted therapy; Animal-assisted education; ADHD; add; autism; canine-assisted intervention; disability; dog therapy; dogs effect on children; health; Mental health; Maslow s hierarchy of needs; motivation theory; physical education; physical activity; oxytocin.; Djurassisterad pedagogik; Djurassisterad intervention; hunds assisterad intervention; hundterapi; skolhund; funktionshinder; adhd; add; autism; mental hälsa; idrott och hälsa; hundens effekt; Maslows behovshierarki; motivationsteori; oxytocin.;

    Sammanfattning : Djurassisterad pedagogik är målinriktade instaser med akademiska och pedagogiska mål som involverar tränade djur för att stödja elever med t.ex. funktionsnedsättningar eller särskilt stöd.  Syftet med denna studie är att belysa hur djurassisterad pedagogik (DAP) kan användas i idrott-och hälsoundervisning. LÄS MER