Sökning: "Skärmstorlek"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade ordet Skärmstorlek.
11. Heuristisk utvärdering av typografi i responsiva gränssnitt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Interaktiva och kognitiva system; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie syftar till att utveckla tumregler för heuristisk utvärdering av typografi i responsiva gränssnitt. Genom att kombinera traditionella typografiska designprinciper med principer för responsiv webbdesign har tolv tumregler tagits fram. LÄS MER
12. Bättre användarupplevelse med responsiv webbdesign
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Användandet av mobila enheter har ökat kraftigt de senaste åren och utvecklingen av ny teknik har gjort det svårt för utvecklare att veta vilken skärmstorlek och enhet som besökaren använder sig av. Detta har lett fram till att det idag finns en gränssnittsproblematik för webbsidor på mobila enheter då de inte är anpassade efter den flexibilitet som krävs för att gränssnitten ska kännas igen på olika mobila enheter. LÄS MER
13. Anpassning till den nya webben : Riktlinjer för migration av webbsida till HTML5 och Responsive Web Design
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Användandet av enheter med varierande skärmstorlek för att surfa på webbsidor ökar. Webben är således under en ständig förändring. Ansvariga för en webbsida måste därmed bestämma hur de ökade kraven som dessa olika enheter ställer ska kunna tillgodoses. LÄS MER
14. Mobilen först : Framställning av en design för Östgötatrafikens mobila hemsida med fokus på användarna
Master-uppsats, Interaktiva och kognitiva system; Tekniska högskolanSammanfattning : Östgötatrafiken är ett länstrafikbolag i Östergötland och har idag en hemsida, en mobil hemsida och appar. De har sett att användningen av deras mobila hemsida och deras appar har ökat. LÄS MER
15. Generella Gränssnitt
Kandidat-uppsats, Interaktiva och kognitiva system; Tekniska högskolanSammanfattning : Idag används datorer, surfplattor och mobiler i allt större utsträckning. Ett sätt att försöka minska utvecklingskostnader för mjukvaruföretag är att bygga ett generellt gränssnitt som fungerar på alla dessa plattformar. LÄS MER