Sökning: "Skapandeprocess"
Visar resultat 21 - 25 av 78 uppsatser innehållade ordet Skapandeprocess.
21. Att skriva musikdramatik- med processen i fokus
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musikSammanfattning : I den här uppsatsen får du följa min skapandeprocess när jag tar mig an att komponera en scenisk berättelse. Jag har tidigare erfarenheter av att skriva pop-musik och är nyfiken på att nu undersöka hur jag kan göra för att komponera musikdramatik. LÄS MER
22. "Komponera mera" : En studie om kreativa lärandeprocesser i musikskapande på grundskolan
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Den kvalitativa studien behandlar kreativa lärandeprocesser i musikskapande inom ramen för en undervisningspraktik i årskurs 9. Detta sker både utifrån en musiklärares undervisning och elevernas upplevelser av densamma. LÄS MER
23. Beströ min slöja med tårar : undersökandet av Lucia di Lammermoors "Vansinnesscen"
Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/OperahögskolanSammanfattning : The research of the operasingers own artistic management in the borderlands of opera and choreografy. The search for the autentic situation of Lucia di Lammermoors madness, beyond the objectifying view from society. In an attemt to find the subjective perspective of Lucia her selv. LÄS MER
24. Skyddsvärda
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : När jag började skriva de här texterna hade jag endast en premiss och en något diffus bild av hur storyn skulle vara. Det skulle handla om åtta personer och en hund som blev instängda i ett skyddsrum långt ner under marken och de skulle bli kvar där. Länge. LÄS MER
25. Vilka beskrivningar avteknikämnet framkommer hosniondeklassare i grundskolan?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Syftet med denna studie har varit att förstå hur högstadieelever i årskurs 9 i sex svenska skolor beskriver teknikämnet samt ta reda på vad de uppger att det de har lärt sig respektive vad de saknat kring innehåll i teknikämnet efter 9 år i grundskolan. Studien bygger på en enkätundersökning ifylld med hjälp av papper och penna. LÄS MER