Sökning: "Skelett animation"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Skelett animation.

  1. 1. Skeletal Animation Optimization Using Mesh Shaders

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för kreativa teknologier

    Författare :Peyman Torabi; [2019]
    Nyckelord :Turing Mesh Shaders; Skeletal Animation; Skinning; Turing Mesh Shaders; Skeletal Animation; Skinning.;

    Sammanfattning : Background. In this thesis a novel method of skinning a mesh utilizing Nvidia’sTuring Mesh Shader pipeline is presented. Skinning a mesh is often performed with a Vertex Shader or a Compute Shader. LÄS MER

  2. 2. Skinning på GPUn : Med dubbel kvaternioner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Overå Björn; [2012]
    Nyckelord :Skinning på GPU; Dubbel kvaternioner skinning; Skelett animation; WebGL; OpenGL ES 2.0; Autodesk Fbx till JSON;

    Sammanfattning : Målet med projektet var att undersöka hur skeletal animationer utförs. Ett mål till var att det skulle vara förbestämda animationer. För att kunna ha förberäknade animationer användes autodesk fbx-filer. Skinningen har använt dubbel kvaternioner istället för matriser. LÄS MER