Sökning: "SkiStar"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet SkiStar.

  1. 1. Capacity Analysis of Åre Ski Resort: A Jackson Network Approach

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Martin Siberg; Viktor Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Capacity Analysis; Jackson Network; Queuing Theory; Ski resort modeling; Åre Ski Resort; Resource Allocation; Nudging; Kapacitetsanalys; Jacksonnätverk; Köteori; Modellering av skidsystem; Åre; Resursallokering; Nudging;

    Sammanfattning : Åre ski resort is the largest and most renowned ski resort in Sweden, offering excellent skiing opportunities, restaurants, and nightlife in a prime location. Meanwhile, it is often subject to heavy traffic during the peak season and has earned a bad reputation for struggling with long lift queues. LÄS MER

  2. 2. Varför väljer turister Sälen i stället för Åre, Trysil eller Kläppen? : En deduktiv studie om varför turister väljer att resa till Sälen som destination istället för liknande skidorter som Åre, Trysil och Kläppen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Emmy Karlsson; Samuel Riedengaard; Oscar Zachrison; [2023]
    Nyckelord :Turister; Destinationer; Resa; Vinterturism; Fjällturism; Köpbeslut; Marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : This study investigated why tourists choose to travel to a specific destination, in this case Sälen, instead of traveling to similar destinations and similar alternatives such as Åre, Trysil and Kläppen. The goal of the study is to provide material that gives a greater knowledge of consumer behavior as it relates to the decision-making process while selecting a ski resort. LÄS MER

  3. 3. “Använd timer på bastun!” : En multimodal analys av Skistars hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighet

    Författare :Per Lundeborg; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie syftar att belysa hur ett svenskt skidanläggningsföretag multimodalt kommunicerar hållbarhet mot konsumenter respektive intressenter samt att klargöra vilken avsändarroll som företaget försätter sig i vid denna kommunikation.  Studien undersöker det svenska företaget Skistar. LÄS MER

  4. 4. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Emilia Finné; Jenny Kästel; [2022]
    Nyckelord :gentrification; tourism; place brand; social class; Åre; gentrifiering; turism; platsvarumärke; klass; Åre;

    Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER

  5. 5. How nudging can be used as a tool in order to include the employees in a company’s sustainability efforts : A case study of SkiStar AB, Åre

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Maja Ulander; [2021]
    Nyckelord :sustainable development; destination development; sustainable destination development; sustainability; sustainability efforts; nudging; nudging waste management; nudging employee involvement; behavioral change; Åre; SkiStar;

    Sammanfattning : Background: This thesis is a collaboration between the researcher and the company of SkiStar AB, located on the destination of Åre, Sweden. The study builds upon previous internal quantitative research conducted by the company, where the areas of waste management, recycling, and coworker inclusion showed potential for improvement. LÄS MER