Sökning: "Skincare industry"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Skincare industry.

  1. 1. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Leelou Zoé Billot; [2024]
    Nyckelord :BB cream; Coffee; Coverage; Formulation; KAFFAGE®; BB cream; kaffe; täckning; formulering; KAFFAGE®;

    Sammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER

  2. 2. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Mikaela Isacson; Danayit Yibrah; [2024]
    Nyckelord :Social media; Influencer marketing; Attitude; Purchase intention; Interaction; Trust.; Sociala medier; Influencer marketing; Attityd; Köpintention; Interaktion; Förtroende.;

    Sammanfattning : Datum:   2024-01-04 Nivå:    Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi:   Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens  Universitet.  Författare:   Danayit Yibrah   &   Mikaela Isacson                     (00/12/10)                 (99/02/26) Titel:    Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare:   Pejvak Oghazi Nyckelord:   Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention,  Interaktion, Förtroende. LÄS MER

  3. 3. Breaking out of Boundaries: A multiple case-study examining the role of entrepreneurship for the internationalization of small skincare born global firms

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Celina Hua; Mimmy Ly; [2023-07-18]
    Nyckelord :Born Global; Internationalization; Entrepreneurial Capabilities; Effectual Logic; Human Capital; Networking Capabilities; Serendipity;

    Sammanfattning : As the beauty and skincare market continues to grow globally, there is also a growing trend of early and rapid internationalization among skincare brands that are looking to capitalize on the global market. While this constitutes a great opportunity for companies, internationalization can be difficult for young and small firms, in particular, to effectively navigate. LÄS MER

  4. 4. Do consumers assume that natural ingredients in skincare are more sustainable than synthetic ingredients? : A qualitative study on consumer behavior in regards to natural versus sustainable ingredients in skincare products

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Zana Sekiraca; Erika Torell; Fjona Ljutviu; [2023]
    Nyckelord :Sustainability; consumer behavior; green marketing;

    Sammanfattning : The demand for sustainability in the cosmetics industry has gained significant attention inrecent years due to the growing environmental concerns and increased consumer awareness. Consumers are increasingly considering the environmental impact of their purchasing decisions, leading to a shift in attitudes towards greener consumption and driving the concept of green marketing. LÄS MER

  5. 5. IS THE FUTURE OF BEAUTY PERSONALIZED? : CASE STUDY FOR MICROBIOME SKINCARE BRAND SKINOME

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Santa Daniela Kanaska; [2022]
    Nyckelord :personalization; beauty tech; Artificial Intelligence; Recommender systems; AI ethics; data security; teknik för personliga hudvårdsråd; skönhetsteknik; Artificiell Intelligens; Rekommendationssystem; AI-etik; datasäkerhet;

    Sammanfattning : The researcher takes a user-centric empirical approach to estimate different consumer group participant views on the personalization technology adoption within the skincare industry. In addition, the study aims to highlight the main identified opportunities and concerns that users associate with the personalized technology solutions within the industry, such as skincare and product quizzes, in-depth questionnaires, smart skin analysis tools, and others. LÄS MER