Sökning: "Skolreform 2011"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Skolreform 2011.
1. ”Det kommer mer av erfarenhet än av styrdokumentet” : En intervjustudie av 2011 års skolreform kopplat till skolkulturer och idrottsligt habitus
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Studiens syfte är att uppmärksamma 2011 års skolreform och det arbetet som lärarna i idrott och hälsa genomförde. Undersökningen vill se till elevernas idrottsliga habitus på skolan samt idrottslärarnas idrottsliga habitus för att undersöka om det påverkade arbetet med reformen. LÄS MER
2. IPads i undervisningen Ett digitalt skolutvecklingsprojekt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitetSammanfattning : Syfte I studien har ett skolutvecklingsprojekt med införande av iPads i skolor studerats. Syftet med det här arbetet har varit att försöka förstå hur en satsning med 1:1 går till och undersöka bakomliggande motiv till satsningen, som är gjord i en multikulturell stadsdel med låg medelinkomst och hög arbetslöshet. LÄS MER
3. En skola i förändring : En attitydundersökning kring implementering av GY2011
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Den första juni 2011 genomfördes ett politiskt beslut, taget av regeringen, som ändrade den svenska gymnasieskolans riktlinjer. Skolreformen har lett till höjda krav, högre kvalité samt en ny betygsskala där betygskriterierna har blivit tydligare. LÄS MER
4. Lärares arbetssituation sett ur ett arbetsrättsperspektiv : Hur uppmärksammar skolan de elever som inte uppnår kunskapsmålen?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Under år 2011 började den nya skollagen i Sverige tillämpas. Lagen markerar på ett tydligare sätt att skolan ska ta hänsyn till den enskilda individens behov i undervisningen. Kommunerna brottas med att hålla en given budget och det gör att lärartätheten inte är tillräckligt stor för att till fullo kunna uppfylla kraven. LÄS MER
5. Yrkesutbildningens förändring från 1960 till 2011 ur utbildningspolitiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : We conducted this study because a new school reform begins in 2011. Our study is in between 1960 - 2011. The survey methodology is the following; we use literature, previous studies and curricula. Rating has returned to a more equitable system. LÄS MER