Sökning: "Skripta"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Skripta.

  1. 1. Examining Packet Propagation in a Tree of Switches : Via Programmatic Scripting of Mininet

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Georgios Tagkoulis; [2022]
    Nyckelord :packet order; packet interleaving; temporal and spatial locality; visualization; paketordning; paketinterfoliering; temporal och rumslig lokalitet; visualisering;

    Sammanfattning : Hamid Ghasemirahni, et al. have shown that the order of the network packets arrival at a datacenter, equipped with commodity servers, plays a significant role in the latency of processing these packets. LÄS MER

  2. 2. Automatisk Routerkonfigurering

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Anders Ohldin; [2021]
    Nyckelord :routerkonfigurering; socketkommunikation; netmiko;

    Sammanfattning : Som blivande nätverksingenjör har jag insett hur effektivisering och automation blir allt viktigare inom industrin - framförallt genom skriptning och konfigurering av enheter som routrar. En erfaren nätverksingenjör kopierar snabbt och lätt in förberedd konfigurering utan problem, men när nätverket skalas upp och många maskiner behöver konfigureras samtidigt bör en automatisering av processen vara av fördel. LÄS MER

  3. 3. Reinforcement Learning AI till Fightingspel

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för datavetenskap och kommunikation

    Författare :Richard Borgstrand; Patrik Servin; [2012]
    Nyckelord :Reinforcement Learning; AI; Fighting games;

    Sammanfattning : Utförandet av projektet har varit att implementera två stycken fightingspels Artificiell Intelligens (kommer att förkortas AI). En oadaptiv och mer deterministisk AI och en adaptiv dynamisk AI som använder reinforcement learning. Detta har utförts med att skripta beteendet av AI:n i en gratis 2D fightingsspels motor som heter ”MUGEN”. LÄS MER

  4. 4. Design och implementation av en skriptmotor för spel

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för datavetenskap

    Författare :Erik Johansson; [2006]
    Nyckelord :Script; usability; natural syntax.; Skript; tillämpbarhet; naturlig syntax;

    Sammanfattning : Denna rapport beskriver resonemanget kring framtagandet av en modul som tillåter användaren att, på ett lättanvänt sätt, skripta beteenden hos en redan existerande grafikmotor. Arbetsprocessen beskrivs steg för steg med definition av vad ett skript är, vad som ska kunna gå att skripta och vilka övergripande krav som ställs, design av tekniska lösningar, design av syntax, testning och till sist resultat. LÄS MER