Sökning: "Slow Fashion"

Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade orden Slow Fashion.

  1. 21. We have an emergency, we need to slow down: social innovations and degrowth towards a sustainable fashion sector

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Evelina Danielsson Valladares; Matthieu Thomas; [2022]
    Nyckelord :Degrowth; Socio-cultural change; Social Innovation; Sustainable Fashion; Fashion Practice; Values; Sustainability Science; Social Sciences;

    Sammanfattning : Led by the growth paradigm, the fashion sector finds itself in patterns of overproduction and overconsumption putting immense pressure on socio-ecological systems. To tackle this current system, the degrowth movement emerges as a plausible solution. LÄS MER

  2. 22. Wild Things: A Collection of Handwoven Couture

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Steneby - Institutionen för Konsthantverk och Design

    Författare :Luisa Recker; [2021-08-24]
    Nyckelord :Composite Garment Weaving; Weaving; Pattern Making; Tapestry; Making; Clothes; Fashion; Haute Couture; Design; Loom; Textile; Craft; Block Pattern; Geometry; Fully Fashioned; Zero Waste; Slow Fashion; Sustainability; Sensuality;

    Sammanfattning : In this work, a hand-woven fashion collection is designed. The aim is to create clothes that connect us with life and nature and make us feel that we are part of a vibrant surrounding. LÄS MER

  3. 23. Vägen till framtidens hållbara konsument : En kvalitativ studie om hur generation z uppfattar hållbarhetskommunikation i den svenska modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Gabriella Andersson; Johanna Dingfors; [2021]
    Nyckelord :Greenwashing; Generation Z; Fast Fashion; Slow Fashion; A linear model of communication; Transparens; Hållbar marknadsföring The Types of Greenwashing Matrix; Transparency Sustainable marketing.;

    Sammanfattning : With the increased focus on climate change, sustainability has become a common term for both organizations as well as consumers. The clothing industry is one of the industries that have the biggest negative impact on climate change. Still, the fast fashion business, based on cheap materials and low production costs, continues to thrive. LÄS MER

  4. 24. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ella Robertsson; Jenny Nylander; [2021]
    Nyckelord :Triple bottom line TBL ; social responsibility CSR ; sustainability marketing; CSR marketing; transcendental marketing; social marketing; certificates; agenda 2030; slow and fast fashion; Triple bottom line TBL ; Social ansvar CSR ; hållbarhetsmarknadsföring; CSR-marknadsföring; relationsmarknadsföring; social marknadsföring; certifieringar; agenda 2030; slow fashion; fast fashion;

    Sammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER

  5. 25. Is store death upon us? : Investigating the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Petra Olgrim; Ronja Karlsson; [2021]
    Nyckelord :Sensory Marketing; Atmospherics; Swedish Female Buying Behavior; Customer Experience; Physical Stores;

    Sammanfattning : This bachelor degree addresses the importance of sensory marketing in the swedish fashion retail industry among women. The concept of “store death” has become an increasingly talked about topic in Sweden and is something that affects both consumers, entrepreneurs and business owners alike. LÄS MER