Sökning: "Smart Villages"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Smart Villages.

  1. 1. IoT-based air pollution monitoring system for smart villages

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Nedim Jazavac; Hikmat Tatari; [2021]
    Nyckelord :Air Pollution; LoRaWAN; IoT; Smart Villages; Monitoring;

    Sammanfattning : Air pollution is a global issue which has negative impacts not only on the environment but also on human health. Therefore, it is important to design and implement systems to allow cities and villages to monitor air quality so that they take the required actions to maintain a good air quality in the city/village. LÄS MER

  2. 2. Smarta hållbara byar : Hur påverkar digital transformation en by?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Andreas Jonsson; [2021]
    Nyckelord :smart villages; digital transformation; digitalization strategy; digital divide; smarta byar; digital transformation; digitaliseringsstrategi; digital klyfta;

    Sammanfattning : Utvecklingen i samhället går i riktning mot att glesbygden avbefolkas, serviceställen och fysiska servicepunkter försvinner. Detta är något som påverkar landsbygden mycket. Denna studie syftar till att beskriva hur en digital transformation i form av en digital butik påverkar ett litet samhälle i Norrland. LÄS MER

  3. 3. A Smart Terrain based model for generating behavioural patterns

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Jesper Sahlin; Victor Olsson; [2015]
    Nyckelord :Smart Terrain; AI Behaviour; Artificial Intelligence; Cyclic Scheduling; Game AI; PCG; Procedural Content Generation;

    Sammanfattning : I denna uppsats kommer vi att presentera en modell vars syfte är att generera beteende-mönster för rollfigurer i digitala spel. Spelgenren rollspel (eng. Role-playing games) placerarspelaren i en värld fylld av fantastiska monster och modiga hjältar. LÄS MER

  4. 4. Tabasam Kwa Maisha : A Creative School in Tanzania

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Sandra Augustyniak; [2013]
    Nyckelord :School; Tanzania; Bamboo; Organic; Organic Forms; Skola; Tanzania; Bambu; Organisk; Organiska Former;

    Sammanfattning : This is not yet another ordinary primary school in Tanzania. This is an idea about a new way of learning where architecture and its materiality create inspiring spaces. Set in between 3 small villages in an area heavily affected by AIDS and Malaria the aim is to make good quality education viable for everyone.The idea is to learn by doing. LÄS MER

  5. 5. AI-controlled life in Role-playing games

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Avdelningen för programvarusystem

    Författare :Bertil Jeppsson; [2008]
    Nyckelord :Game AI; Role-playing game; Non-playing character; Smart Terrain; Realism;

    Sammanfattning : Will more realistic behaviour among non-playing characters (NPCs) in a role-playing game(RPG) improve the overall feeling of the game for the player? Would players notice the enhanced life of a NPC in a role-playing game, or is the time spent in cities and villages insufficient to notice any difference at all? There are plenty best-selling RPGs with simplistic, repetitive NPC behaviour on the market. Does that mean that smarter NPCs is not necessary and that an improvement of them wouldn't benefit the players' impression of it? Or would some of these well recognised games get even better with a more evolved AI? These are some of the thoughts that created the initial spark of curiosity that inspired the making of this article. LÄS MER