Sökning: "Snabbmatsrestauranger"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Snabbmatsrestauranger.

  1. 1. Hur kombineras hög produktivitet och kvalitet på snabbmatsrestauranger?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabella Ahl; Måns Medin; [2022-02-16]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. "Jag är inte mig själv när jag är på jobbet" - En undersökning av det emotionella arbetet inom restaurangbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Therese Lindgren; [2022]
    Nyckelord :Emotionellt arbete; restaurangbranschen; unga kvinnor; snabbmatsrestauranger; café; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många unga vuxna, speciellt unga kvinnor, får idag sin första arbetslivserfarenhet från restaurangbranschen. Snabbmatsrestauranger och caféer utgör en del av arbetsgivarna inom branschen och kan i vissa fall vända sig specifikt till unga i sin rekrytering. LÄS MER

  3. 3. Kan snabbmat vara grön? : En studie om hur snabbmatskedjorna positionerar sig på marknaden genom att använda sig av grön marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Erik Rosqvist; Rebin Mohammadi; [2020]
    Nyckelord :Green marketing; fast food industry; brand identity; Grön marknadsföring; snabbmatsindustrin; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : The climate question is one of the major questions in society and consumers today expect cooperates to take responsibilities that help the environment. One of the industries that consumers have misbeliefs in when it comes to green marketing and green products is the fast-food industry. LÄS MER

  4. 4. Klimatvänliga burgare : Den gröna marknadsföringens påverkan på miljömässigt konsumentbeteende hos MAX Burgers och McDonald’s Sverige

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Evelina Bingmark; Olivia Blomqvist; [2020]
    Nyckelord :​Grön marknadsföring; klimatpositiv; MAX; McDonald’s; miljömässigt beteende; miljömässig hållbarhet; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : Till följd av att klimatet utmanas har miljömässig hållbarhet utvecklats och blivit svenskars vedertagna livsstil. Allt fler konsumenter värdesätter miljömedvetna företag samtidigt som forskning påvisar ett miljömässigt attityd-beteendegap. LÄS MER

  5. 5. Resonemang kring matval och matvanor hos ungdomar i ett område med låg socioekonomisk status

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Chantelle Josefsohn; [2017-09-04]
    Nyckelord :Kvalitativ studie; matval; matvanor; socioekonomisk status; ungdomar;

    Sammanfattning : Ungdomar konsumerar mindre frukt och grönsaker och mer fett- och sockerrika livsmedel än vad som rekommenderas. Ungdomar med låg socioekonomisk status är en särskilt utsatt grupp. Därmed är det av intresse att få en djupare förståelse för ungdomars tankar, åsikter och idéer kring matval och matvanor. LÄS MER