Sökning: "Snabbmeddelande"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Snabbmeddelande.

  1. 1. Emails roll i organisationers interna kommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Nils Emanuelsson Östlund; Simon Wihlborg; [2021]
    Nyckelord :Email; ECS; Snabbmeddelande; Implementation Organisation; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Denna uppsats studerar hur email används inom organisationers interna och digitala kommunikation idag samt om email uppfyller organisationers krav på intern digital kommunikation. Studien utförs genom att studera akademisk litteratur gällande emails användningsområde, nackdelar och fördelar samt alternativa kommunikationsmedel. LÄS MER

  2. 2. ”Man behöver inte folks nummer längre” : En studie om hur studenter använder meddelandekommunikation via smartphones

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Ellinor Diring; Simon Sundelin; [2013]
    Nyckelord :Application; asynchronous communication; communication; Facebook messenger; instant messaging; phatic communication; private message; smartphone; SMS; social games; social media; two-way communication.; Applikation; asynkron kommunikation; Facebooks meddelandefunktion; fatisk kommunikation; kommunikation; privat meddelande; smartphone; SMS; snabbmeddelande; sociala medier; sociala spel; tvåvägskommunikation.;

    Sammanfattning : How do young adult students communicate through their smartphones today? Which applications and features do they choose? What motivates their choices for the various possible situations? In this paper we investigate which communication channels young adult students in Sweden use for private message communication in their smartphones, in what way they use the channels and why they choose specific channels for different types of communication. In Sweden today, there are numerous of different ways of communicate through smartphones. LÄS MER

  3. 3. Bland sociala medier : en uppsats om mobiloperatörers kommunikation i sociala medier för att skapa lojala kunder.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Jenisse Mendoza; Daniela Madriaga; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; Telia; mobiloperatör; Kommunikation; lojala kunder; marknadsföring;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om sociala medier som konkurrensmedel i telekombranschen för att skapa lojala kunder. Telekombranschen har under det senaste decenniet utvecklats snabbt i takt med mobiltelefonins genomslag. Kommunikationen via mobiltelefon har blivit en del av det vardagliga livet. Internetanvändningen har fått en större betydelse. LÄS MER