Sökning: "Snabbväxande destination"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Snabbväxande destination.

  1. 1. Utmaningar & möjligheter för snabbväxande turistdestinationer : Fältstudie av Sälen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sebastian Joger; Valdrin Lajqi; Medin Sumic; [2021]
    Nyckelord :rapid-growth destination; alpine; seasonal destinations; growth engine; destination development; Alpin; Destinationsutveckling; Snabbväxande destination; Säsongdestination; Tillväxtmotor.;

    Sammanfattning : What makes a small village grow fast to a large city in just a few decades? Could it be some sort of new industry that makes those villages proliferate? Maybe a natural resource has been found in the local area that creates a lot of job opportunities in a short span of time? Sometimes it is that people and entrepreneurs see the potential of the area to create a tourism industry in that place. The area might have the right conditions for maybe historical or nature sights - ski slopes, mountain hiking, fishing or other outdoor activities. LÄS MER

  2. 2. Turismens inverkan på inflyttning till en ort : En studie av orten Kisa, Kinda kommun

    Kandidat-uppsats, Sektionen för humaniora (HUM)

    Författare :Anna Kjellberg; [2013]
    Nyckelord :Turism; turistattraktion; platsmarknadsföring; destination; hållbar turismutveckling; säsongsvariationer;

    Sammanfattning : Today, the tourism sector is the fastest growing industry in the world and also includes one of the foremost for instance in the number of work and added tax. The sector entails a lot of positive factors but also negative consequences, such as overexploitation and wear on natural areas. LÄS MER

  3. 3. Att marknadsföra paradisdestinationen Mauritius : En fallstudie om platsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Jennie Fredriksson; Frida Johansson; Alexandra Pettersson; [2008]
    Nyckelord :Platsmarknadsföring; Destinationsutveckling;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats berör platsmarknadsföring på semesterön Mauritius. Vi författare har under en tre veckor lång fältstudie undersökt varför Mauritius utvecklats till att bli en exklusiv paradisö samt hur detta arbete har gått till väga. LÄS MER

  4. 4. Borta bra, men hemma bäst! - en undersökning om varför invånare blir besökare i sin egen region

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Marlene Johansson; Monika Nilsson; Lisa Reschke; [2007]
    Nyckelord :inhemsk besökare; miljö; motivation; interna externa variablers påverkan; destinationsval; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dag är turismen en väldigt snabbväxande näring. En förutsättning för turism är någon typ av förflyttning. Då turisten tar sig från sin vardagliga miljö använder den sig oftast av någon typ av transport. Största delen av transporterna medför utsläpp skadliga för miljön. LÄS MER