Sökning: "Social Cognition Models"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Social Cognition Models.
1. Framgångsrik hållbarhetskommunikation - vad är det? : En tematisk analys av Naturkompaniet, Systembolaget och MAX Burgers hållbarhetskommunikation på Instagram
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : This study aims to investigate how companies perceived as sustainable by consumers engage in sustainability communication on social media. An abundance of information is common in today's digitized society - how do you as a company push through the noise - especially, with a serious message that does not belong on social media? The basis for determining which companies succeed in their sustainability communication is based on the Sustainable Brand Index Report from 2022. LÄS MER
2. DIOSES EN LA TIERRA E EL INGENIOSO HIDALGO DE LA MANCHA : VELÁZQUEZ’S SUBVERSION OF THE HABSBURG MYSTIQUE OF POWER
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Sometimes the concrete form and skill of a work of art stand in a non-arbitrary or non-contingent relationship with the social circumstances of its facture. I hypothesise that this form and such skill was used by Diego Velázquez for artistically, socially and politically subversive purposes. LÄS MER
3. Belief in Karma and Political Attitudes
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Many scholars have discussed the sociopolitical consequences of belief in karma but few have investigated such relationships quantitatively. This study aims to establish empirical patterns concerning the connection between karmic beliefs and attitudes related to (i) political ideology, (ii) ableism, and (iii) views on the death penalty. LÄS MER
4. The Authentic Activist: Examining the antecedents of the perceived authenticity of brand activism
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The study aimed to investigate which antecedents affect consumers’ perception of the authenticity of brand activism. Methodology: The study followed a deductive approach. LÄS MER
5. Can humans be patched? A short current state review.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Informationssäkerhet är ett växande problem bland organisationer. Ett stort antal säkerhetsöverträdelser innefattar vårdslöshet bland anställda eftersom den mänskliga uppförande anses vara den viktigaste faktorn för informationssäkerhet. Därför är det avgörande för organisationer att utveckla en informationssäkerhetskultur. LÄS MER