Sökning: "Social Communication Questionnaire"

Visar resultat 1 - 5 av 215 uppsatser innehållade orden Social Communication Questionnaire.

  1. 1. Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? : En studie om hur företags sociala ansvar påverkar konsumenternas tilltro, köpintention och varumärkeslojalitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lucas Persson; David Timbré; [2024]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; konsumentuppfattning; företags sociala ansvar; köpintention; långsiktig hållbarhet; kulturella skillnader; teknikbranschen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur påverkar CSR konsumenters köpintention? Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: David Timbré och Lucas Persson Handledare: Martin Ahlenius  Datum: HT 23 Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur konsumenters uppfattning, medvetenhet och förtroende kring ett företags sociala samhällsansvar påverkar köpintention. Metod: Studiens metodik baseras på en kvantitativ karaktär med ett deduktivt, positivistiskt synsätt. LÄS MER

  2. 2. The Importance of a well-functioning management System and Communication in Achieving Organizational Success

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Victoria Löfgren; [2023]
    Nyckelord :Communication; continuous improvements; management system; quality; leadership; organizational structure; organizational strategy; Kommunikation; ständiga förbättringar; ledningssystem; kvalitet; ledarskap; organisationsstruktur; organisationsstrategi;

    Sammanfattning : The thesis aims to investigate the various factors that impact the management system, organizational structure, communication, and growth and how the management system can improve organizational outcomes. To achieve this, a case study approach was used, with 134 employees from the organization invited to participate in the questionnaire to share their perceptions of the management system. LÄS MER

  3. 3. Ger hybridarbete det bästa av två världar? : En fallstudie om ledarskapsstrategier för att gifta ihop effektivitet och välmående

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Linnéa Stålnacke; Erika Johansson; [2023]
    Nyckelord :transformative leadership; situationally adapted leadership; hybrid workplace; remote work; open office landscape; communication; trust; social support; transformativt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; hybrid arbetsplats; distansarbete; öppna kontorslandskap; kommunikation; förtroende; socialt stöd;

    Sammanfattning : Problembakgrund: Covid-19 innebar att många företag blev tvingade till att införa arbete på distans. Kontorslandskapen ekade tomma och många chefer stod inför en stor utmaning – att leda på distans. LÄS MER

  4. 4. Human and Robot Narrator: How Gestures Affect Comprehension and Recollection

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kognitionsvetenskap

    Författare :Johannes Rosenfrost; [2023]
    Nyckelord :Cognitive Science; Cognition; Embodiment; Humanoid Robots; Social Robots; HRI; Human-Robot-Interaction; Social Interaction; Robotics; Linguistics; Communication; Multimodality; Non-verbal; Gestures; Narration; Comprehension; Recollection; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis investigated if a human or a robot narrator affected listeners’ comprehension and memory recollection similarly in a narrative story. 103 participants (MeanAge = 35) were recruited to an online experiment to investigate if gestures affected the participants’ narrative comprehension and recollection more than a narrator that did not produce gestures. LÄS MER

  5. 5. Berättelsen om antropogena klimatförändringar : Hur påverkar framing människors intention och motivation att agera klimatvänligt?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Rasmus E. Friberg; Åsa Opperdoes; [2023]
    Nyckelord :Anthropogenic climate change; sustainable development; framing; stories; psychological barriers; climate communication; motivation; intention; climate-friendly behaviour; social norms; theory of planned behavior; risk perception; Antropogena klimatförändringar; hållbar utveckling; framing; berättelser; psykologiska barriärer; klimatkommunikation; motivation; intention; klimatvänligt agerande; sociala normer; teorin om planerat beteende; riskuppfattning;

    Sammanfattning : Antropogena klimatförändringar, förkortat AK, är ett av nutidens stora miljöproblem. För att hantera AK är människors motivation och intention att agera klimatvänligt viktigt, eftersom avsaknad motivation och intention att adressera AK kan bringa negativa konsekvenser för samhället. LÄS MER