Sökning: "Social Customer Relationship Management SCRM"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Social Customer Relationship Management SCRM.

  1. 1. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  2. 2. Social Customer Relationship Management : En kvalitativ studie om hur svenska företag i dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jennifer Palm; Louise Wallsten; [2021]
    Nyckelord :Social Customer Relationship Management SCRM ; Sociala medier; Electronic-Word-Of-Mouth eWOM ; Dagligvaruhandel;

    Sammanfattning : Titel: Social Customer Relationship Management - En kvalitativ studie om hur svenska företag inom dagligvaruhandeln använder sociala medier för att skapa samt hantera kundrelationer   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Jennifer Palm och Louise Wallsten   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2021 - maj     Syfte: Syftet med denna studie är att få ökad förståelse för hur företag inom dagligvaruhandeln arbetar med SCRM.     Metod: En kvalitativ forskningsansats tillämpas för denna uppsats. LÄS MER

  3. 3. Customer Relationship Management and Automated Technologies : A qualitative study on chatbots’ capacity to create customer engagement

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paul Edlund; Axel Holmner Härgestam; [2020]
    Nyckelord :CRM; chatbots; customer relationship management; marketing; digital marketing; chatbot; sCRM; social media; automated technologies; customer engagement; automation; customer engagement cycle; sweden;

    Sammanfattning : The digital age has brought many new technologies that are disrupting the way that companies interact with customers. Automated technologies are one aspect of technological development in recent days, and it has changed how regular business operations are performed. Chatbots, for instance, has changed the way that customers interact with companies. LÄS MER

  4. 4. Kundengagemang genom sociala kanaler : Värdeskapande eller värdeförstörande?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Amanda Andersson; Fredrik Björnsson Spets; [2019]
    Nyckelord :Kundengagemang; CRM; SCRM; Värdeskapande; Värdeförstörande; Value co-creation; Value co-destruction; Sociala medier; Sociala kanaler; Online kanaler;

    Sammanfattning : Som följd av den digitala och teknologiska utveckling som genomsyrat 2010-talet, har konkurrensen bland företag ökat, då det blivit lättare för konkurrenter att träda in på marknaden. Den ökade konkurrensen har i sin tur inneburit att företag blivit mer motiverade att implementera olika strategier för att bygga en djupare relation till sina kunder, för att få dem att stanna kvar hos dem istället för att välja en konkurrent. LÄS MER

  5. 5. CRM via Facebook : En kvantitativ studie om den svenska millenniegenerationens uppfattning av företags CRM-aktiviteter via Facebook

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Sofie Nilsson; Nathalie Wendel; [2015]
    Nyckelord :Social Media Marketing; the Millennium Generation; Facebook Marketing; Generation Y; CRM; Relationship Marketing; Brand Strategies; Consumer Behavior; SCRM;

    Sammanfattning : Problemområde Användningen av digitala sociala nätverk har under de senaste åren ökat och Facebook är det nätverk med flest anhängare över hela världen. Statistik tyder på att användningen av sociala medier och Internet är en väsentlig komponent i den svenska befolkningens vardag, speciellt bland den yngre generationen. LÄS MER