Sökning: "Social Emotional Test"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden Social Emotional Test.

  1. 1. Sanning eller Sken: Social Önskvärdhet i Mätningar för Emotionell Intelligens och dess Förhållande till Samband med Big Five Personlighetsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Ellen Bergström; Emmy Tovstedt; [2024]
    Nyckelord :Trait emotionell intelligens; social önskvärdhet; neutraliserade personlighetsskalor; den evaluativa faktorn; Big Five; Trait Emotional Intelligence Questionnaire; Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker effekterna av social önskvärdhet på emotionell intelligens och dess implikationer för samband och prediktioner i relation till personlighetsfaktorerna i Big Five. Då båda konstrukten ofta uppskattas genom självskattningstest mottagliga för påverkan av social önskvärdhet, ämnar denna studie att undersöka huruvida mätinstrumenten för emotionell intelligens, TEIQue-SF och delar av SSREIT, är influerade av social önskvärdhet. LÄS MER

  2. 2. SOCIALA MEDIERS PÅVERKAN PÅ TRÄNINGSMOTIVATION HOS STYRKELYFTARE & BÄNKPRESSARE

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Josua Lipka; [2023]
    Nyckelord :Keywords: sport; powerlifting; bench-press; motivation; sports motivation; social media; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ; idrott; styrkelyft; bänkpress; motivation; idrottsmotivation; sociala medier; Facebook; Instagram; TikTok; Sport motivation scale-II SMS-II ; Multidimensional Facebook Intensity Scale MFIS ;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka ifall det finns något samband mellan emotionell koppling till de sociala medieplattformarna Facebook, Instagram och TikTok och upplevdidrottsmotivation hos svenska styrkelyftare och bänkpressare. Samt ifall det finns några skillnader mellan könskategorier och tävlingsnivåer. LÄS MER

  3. 3. Ligger lika bäst med lika? En kvantitativ studie om likhet respektive olikhet hos en idealpartners personlighet samt skillnader inom sexuell läggning

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Edith Bergman; Julia Söderlindh; [2023]
    Nyckelord :Femfaktorsmodellen; personlighet; sexuell läggning; Similarity Attraction Theory; Complementary Needs Theory; idealpartner; preferens; Big five model; personality; sexual orientation; ideal partner; preference; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur personlighet med utgångspunkt från Femfaktorsmodellen förhåller sig till hur en hypotetisk idealpartner uppfattas utifrån Attraction Similarity Theory och Complementary Needs Theory. I tillägg till detta gjordes en jämförelse mellan olika sexuella läggningar för att undersöka eventuella skillnader. LÄS MER

  4. 4. GENERATION Z REACHING ADULTHOOD IN SOCIETY : Perceptions of Generation Z's impact on the construction of Societal Challenges and Organisational Changes in Western Europe: A Qualitative Exploration

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sten Arnoldus Petrus van Lierop; [2023]
    Nyckelord :generation z;

    Sammanfattning : This research examines how Generation Z (individuals born between 1997 and 2012) is perceived to impact the construct of societal challenges and organisational changes within the context of Western Europe. To explore their impact, the research aims to investigate their perceived role in shaping societal perspectives and organisational responses. LÄS MER

  5. 5. Relationen mellan Social media & Emotionell reglering : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Matteo Nilsson Litrico; Nathalie Eriksson; [2023]
    Nyckelord :Social Media Addiction; Emotional Regulation; Addiction; Social Media; Socialt medieberoende; Emotionell Reglering; Beoende; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Sociala medier har förändrat männskors sätt att interagera, uttrycka sig och dela information. Det har integrerat sig som en naturlig del av många individers vardagar men trots alla fördelar som det medför, kommer det med en del problematiska aspekter. LÄS MER