Sökning: "Social Engineering"
Visar resultat 1 - 5 av 681 uppsatser innehållade orden Social Engineering.
1. Hur kan kontor bli hem? - Konvertering av kontorslokaler till bostäder ur ett fastighetsägarperspektiv
Master-uppsats, Lunds universitet/FastighetsvetenskapSammanfattning : The Swedish office markets especially in the three major cities Stockholm, Gothenburg, and Malmö have experienced increased vacancy rates in recent years. One key factor behind this is employees' preferences post the Covid-19 pandemic. LÄS MER
2. Risk & Policy: The relevance and influence of Aaron Wildavsky’s book Searching for Safety in the safety discourse.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : The main finding of this thesis is that the relevance and influence of Aaron Wildavsky’s book Searching for Safety in today’s safety discourse is limited although Wildavsky may be considered to be the linking pin between RE, HRO and NAT. The safety discourse may benefit from Wildavsky’s work in political science: I.e. LÄS MER
3. Adaptive Tactics in Software Operations: How People Manage Complexity by Asking for Help
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och SamhällssäkerhetSammanfattning : Society relies on the continued operation of software systems, from healthcare to social media platforms. These systems can be engineered to be highly reliable, but complexity assures surprise. People have the ability to manage this complexity, filling gaps in design by recognizing, diagnosing and correcting anomalies. LÄS MER
4. Att gå emot könsstereotyper i sitt yrkesval : En kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Den här uppsatsen är en kvalitativ studie som undersöker vilka faktorer som är hindrande respektive drivande hos personer som väljer ett yrke som går mot könsstereotypen. I studien intervjuas 2 män som valt att utbilda sig till socionomer och 4 kvinnor som valt att utbilda sig till ingenjörer. LÄS MER
5. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER