Sökning: "Social Engineering"

Visar resultat 21 - 25 av 681 uppsatser innehållade orden Social Engineering.

  1. 21. The Perception of Socio-Demographic Risk Factors in Residential Fires

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Brandteknik

    Författare :Emilia Wretman; Rebecca Wigervall; [2023]
    Nyckelord :Socio-demographic factors; social; factors; residential; fatal fires; inequality; perception; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In this thesis, it is investigated how the general public and fire safety experts perceive the fire fatality risk of different socio-demographic factors in residential settings. Their perceptions were compared with how the socio-demographic factors correlate with the risk of fatal fires in residents in reality. LÄS MER

  2. 22. Human Aspects of Software Development : The Impact of Human Aspects of Software Development Teams Using Agile Methodologies

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Emil Wallin; [2023]
    Nyckelord :Human factors; Software engineering; Communication; Collaboration;

    Sammanfattning : The role of a software engineer is often misconceived as an isolated task, needing nointerpersonal communication skills. Contrary to this perception there is a growingrecognition of the importance of soft skills in the field, with a lot of research, includingthis paper, pointing at the importance of the human factors. LÄS MER

  3. 23. Tiktok: En plattform för marknadsföring : En kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sofia Svedberg; Anna Mellberg; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; Tiktok; Innehållsmarknadsföring; Generation Z; Influencer marknadsföring; Visuellt innehåll;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNINGDatum:  2023-05-30Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hpInstitution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens                  UniversitetFörfattare: Sofia Svedberg 97-01-06 Anna Mellberg 96-05-29                           Titel: Tiktok: en plattform för marknadsföring – en kvalitativ studie om hur företag kan använda sociala medieplattformen Tiktok som marknadsföringsstrategi.             Handledare: Rana MostaghelNyckelord: Sociala medier, Tiktok, Innehållsmarknadsföring, Generation Z, Influencer marknadsföring,  Visuellt innehåll. LÄS MER

  4. 24. Gen Z & hållbar modekonsumtion online : En kvalitativ studie om Gen Z:s attityder gentemot hållbar modekonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elenore Juliusson; Tarek Elias Mohsen; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhet; planerat beteende; avsikt-beteendegap; konsumtion; generation Z; hållbart mode;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Datum: 2023-05-30 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Författare: Elenore Juliusson (98/07/17) Tarek Elias Mohsen   (92/09/21) Titel:   Gen Z & hållbar konsumtion online Handledare:  Sara Melén Hånell Nyckelord:  Hållbarhet, planerat beteende, avsikt-beteendegap,  konsumtion, generation Z, hållbart mode   Forskningsfråga: Hur översätts Gen Z:s attityd när det kommer till köpbeteende online     med fokus på mode och hållbarhet?  Syfte:   Studien undersöker Gen Z:s attityd till hållbar modekonsumtion och    vad som påverkar deras köpbeteende online. Metod:  Kvalitativ metod med fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  5. 25. Ledarskap på ett medicintekniskt bolag: en studie om engagemang och upplevd effektivitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elsa Paulsson; Adina Centervall; [2023]
    Nyckelord :developmental leadership; engagement; perceived effectiveness; engineers; STEM organizations; utvecklande ledarskap; engagemang; upplevd effektivitet; ingenjörer; STEM-organisationer; Technology and Engineering; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka det utvecklande ledarskapets positiva utfall i form av engagemang och upplevd effektivitet på ett medicintekniskt bolag. Vidare ämnade studien att utforska eventuella samband mellan det utvecklande ledarskapets dimensioner (föredömligt autentiskt handlande, personlig omtanke samt inspiration och motivation) och engagemang samt upplevd effektivitet. LÄS MER