Sökning: "Social Media Influencers SMI"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Social Media Influencers SMI.

  1. 1. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Elin Nome; Alicia Lindahl; Olivia Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Brand Love; Influencer Marketing; Social Media Influencer SMI ; Celebrity Endorsement; Endorsers; Men; Source Credibility;

    Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER

  2. 2. Influencer Whitelisting & Dark Posts : A Cross-generational Study on Consumers’ Perception and Trust in Social Media Advertisement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Sofia Zangrande; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; influencer whitelisting; dark posts; social media marketing; influencers; consumer perception; message trustworthiness; millennials; gen-z; gen-x; influencer; marknadsföring; sociala medier; konsumenternas uppfattning; meddelandets trovärdighet;

    Sammanfattning : This paper investigates the perception of dark posts in influencer whitelisting (IWL) and their impact on consumers’ trust compared to other forms of sponsored content on social media. The study employed a mixed-methods approach involving a survey with open-ended questions to gather data from participants across different generational cohorts - GenZ, Millennials and Gen-X. LÄS MER

  3. 3. Discovering the SMI Strategy of E-commerce Companies : A qualitative study exploring the decisive parameters in the hiring of social media influencers

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Hannes Swärd Brattström; Amer Habul; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; SMI Social Media Influencer ; Influencer Marketing; Parasocial Relationship; Trust; Influencer Parameters; Reach; Relevance; Resonance.;

    Sammanfattning : In a society where digitalization thrives, opportunities for both conducting e-commerce and promoting it are enhanced. A common marketing strategy that has shown to be efficient is collaborating with Social Media Influencers. It is widely known that social media influencers can greatly help e-commerce companies get noticed. LÄS MER

  4. 4. Finding The Perfect Influencer-Brand Fit: A quantitative study on how the combination of social media influencer type and brand type affects the success of an influencer collaboration.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alice Fransson; Emilia Köping-Höggård; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Perceived fit; SMI types; Influencer-brand fit; Luxury brands;

    Sammanfattning : In recent years, the use of influencer marketing as a marketing tool has become increasingly popular. With the growth of influencer marketing, different social media influencer (SMI) types have emerged. Previous literature has explored the favorability of one SMI type over another, but none have incorporated brand type as a moderator. LÄS MER

  5. 5. Influencer endorsement via Youtube: Vilka faktorer påverkar konsumenters vilja att köpa skönhetsprodukter? : En kvantitativ replikationsstudie på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Walaa Alhoumsi; Nadine Gamil; [2022]
    Nyckelord :Influencer; influencer endorsement; social sedia; purchase intention; e-WOM; perceived quality; impact; beauty products; youtube; beauty influencer.; Influencer; influencer endorsement; sociala medier; köpintention; e-WOM; upplevd kvalitet; påverkan; skönhetsprodukter; youtube; skönhetsinfluencer;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka inflytandet av influencers på sociala medier (SMI), elektronisk word-of-mouth (e-WOM) och upplevd kvalitet på svenska konsumenters köpintention vid skönhetsprodukter som rekommenderas av skönhetsinfluencers på Youtube. Det för att bidra till kunskap som företag kan utgå ifrån när de skapar sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER