Sökning: "Social and Environmental Value Creation"
Visar resultat 16 - 20 av 98 uppsatser innehållade orden Social and Environmental Value Creation.
16. When doing good is not enough : A study of how Swedish companies are using shared value creation in their sustainable practices
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : The world is jeopardized by several social and environmental threats. The limited resources are being used at a rapid rate which contributes to negative effects on global warming. Along with increased poverty, human rights are being violated and labor is exploited. Therefore, sustainability is perhaps a more urgent topic than ever. LÄS MER
17. Place, Placelessness, and Sustainable Entrepreneurship
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Like every human, the sustainable entrepreneur is impacted by all the places they have inhabited, but even more so since their triple-bottom-line approach leads to a manifestation of their efforts in places. Opposing this concept of place, scholars describe the concept of placelessness as a manifestation of a lack of meaning or lack of physical location. LÄS MER
18. Aktievärdering - En Analys av ESG Faktorers Värdeskapande
Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : Syftet med den här rapporten är att, tillsammans med en svensk bank, undersöka huruvida börsnoterade företag inom Olja- och Gasindustrin värderas olika beroende på deras arbete kring ESG (Environmental, Social, Governance) faktorer. För att undersöka om något samband mellan ESG-faktorer och värdering finns kommer en matematisk modell byggas med hjälp av linjär regression. LÄS MER
19. Exploring the Impact of ESG on Firm Performance : Empirical Evidence for the European Real Estate Sector
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The increased interest in sustainability issues in recent years due to climate change has led to an increased interest among capital investors to invest more sustainably. In addition, there has been an increased interest among stakeholders, regulators and citizens to know more about the positive impact of sustainability reporting on business results. LÄS MER
20. Exklusiva varumärkens strategier kring digitala kundrelationer : Hur svenska exklusiva varumärken skapar kundrelationer via sociala medier
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Idag väljer allt fler företag inom mode- och inredningsindustrin att sälja sina produkter online. Företagens interaktioner och marknadsföring sker därför mestadels digitalt gentemot kunden. Denna nya era av digitalisering för företagen innebär en stor förändring vad gäller nya former av marknadsföring och kundkontakt. LÄS MER