Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Askungen på bal : Tillvaron som kvinna med autism

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Emelie Schultz; [2024]
    Nyckelord :Autism spectrum disorder; crip-theory; disability studies; mental health; social constructions of disability; women on the spectrum; Autismspektrumstörning; cripteori; funktionshinderforskning; mental hälsa; sociala konstruktioner av funktionshinder; kvinnor med autism;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore how women who were diagnosed with autism spectrum disorder as adults described their existence before and after the diagnosis. The study was conducted by analysing four women’s autobiographical texts. LÄS MER

  2. 2. Glasbarns upplevelser : En narrativ analys om vuxnas berättelser om deras uppväxt med ett sjukt eller funktionsnedsatt syskon

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avdelningen för socialt arbete

    Författare :Evelina Pagoldh; Karin Olsson; [2024]
    Nyckelord :Glass children; Lived experiences; Narrative analysis; Normalization; Identity; Glasbarn; levda erfarenheter; narrativ analys; normalisering; identitet.;

    Sammanfattning : Genom narrativ analys av fyra berättelser undersöker denna studie så kallade glasbarns levda erfarenheter av deras uppväxt med deras syskon. Syftet med studien är att vidga förståelsen av hur barn påverkas av att växa upp med ett syskon med omfattande vårdbehov orsakat av funktionsnedsättning eller sjukdom. LÄS MER

  3. 3. Övergången mellan skola och sysselsättning : En kvalitativ studie om myndigheters arbete för att säkerställa att unga vuxna med intellektuell funktionsnedsättning inte ska falla mellan stolarna i övergången mellan skola och sysselsättning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Tilda Svensson; Maja Johansson; [2024]
    Nyckelord :Intellektuell funktionsnedsättning; falla mellan stolarna; arbete; sysselsättning; följder; samverkan; Arbetsförmedling; Anpassad gymnasieskola; Socialtjänst;

    Sammanfattning : Previous studies show that different groups of people fall between the cracks and that is a problem in society. One of these groups that tend to fall between the cracks are people with intellectual disabilities, since the transition between school and occupation is especially hard for the targeted group. LÄS MER

  4. 4. Regular pre-service teachers’ perception on inclusive education of students with disabilities in Vietnam.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Thuan Le; [2023-10-31]
    Nyckelord :inclusive education; initial teacher training; Vietnam;

    Sammanfattning : Aim: The study investigates the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers on inclusive education (IE) of students with disabilities (SWD) in Vietnam by examining how pre-service teachers understand the concept of inclusive education, the primary sources of information used by pre-service teachers to acquire knowledge about inclusive education, and their perceived preparedness to include students with disabilities in regular classrooms. Theory: The charity model or Confucian philosophy, the medical model, and the social model of disability were adopted to explore the perceptions of Vietnamese regular pre-service teachers. LÄS MER

  5. 5. Role of assistive technology in enhancing perticipation of children with disabilities in basic education in Nigeria. Exploring the Perspective of Special Education Teachers

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Seye Kenith Ayantoye; [2023-07-03]
    Nyckelord :Assistive Technology; Basic Education; Disabilities; Children Participation;

    Sammanfattning : Aim: The core objective of this study is to investigate how assistive technology can be used to facilitate access to basic education among children with disabilities in Nigeria. Drawing on teachers’ perspective, the study investigated how assistive technology facilitates children wtih disabilities inclusion and engagement with classroom learning and how assistive technology is used to solve learning problems and its challenges Theory: Social model for disability was used to explain the conceptual meaning of disabilities in this study. LÄS MER