Sökning: "Social marknadsstrategi"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Social marknadsstrategi.

  1. 1. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  2. 2. TikTok´s contribution to the new way of marketing : A qualitative study about how Swedish SMEs are using TikTok as a tool in their marketing strategy

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lina Lennartsson; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Social media marketing; TikTok; Marketing strategy; Target audience; SMEs; Marknadsföring på sociala medier; TikTok; Marknadsstrategi; Målgrupp;

    Sammanfattning : The increasing trend towards digitalization has resulted in social media marketingbecoming a common practice among companies today. This new trend has openedup new opportunities for SMEs, which typically have less resources than largercompanies. LÄS MER

  3. 3. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  4. 4. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  5. 5. The Impact of Sustainable Bonds

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :MICHAELA KAREFLOD; JENNIFER LJUNGQUIST; [2018]
    Nyckelord :Sustainable bonds”; “Sustainable finance”; “Sustainability effects”; “Measuring sustainability”; “Reporting of sustainable bonds”; “Impact of sustainable bonds”; “Sustainability measurements: techniques”; “Quantifying impact”; “Spreading Sustainability”; “Marketing strategy within finance”; ”Hållbara obligationer”; ”Hållbar finans”; ”Hållbarhetseffekter”; ”Mäta hållbarhet”; ”Rapportering av hållbara obligationer”; ”Effekt av hållbara obligationer”; ”Hållbarhetsmått: tekniker”; ”Kvantifiera hållbarhet”; ”Sprida hållbarhet”; ”Marknadsstrategi inom finans”;

    Sammanfattning : Environmental changes and social instability are two great challenges of today’s society. The development of the sustainable bond market is a response to these. The demand is strong but there is no clear definition of the instruments and there is no standardised way of measuring the effect of them. LÄS MER