Sökning: "Social media influencers"

Visar resultat 1 - 5 av 197 uppsatser innehållade orden Social media influencers.

  1. 1. Samma "gamla" könsnormer?  - En multimodal kritisk diskursanalys om könskonstruktion på Instagram

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lina Cederback; Maria-Victoria Kennerberg; [2020]
    Nyckelord :Social media influencers; women; femininity; gender structures; gender norms; narcissism; Instagram; commercial; social media;

    Sammanfattning : A general idea about the internet is that the online world could be more individual and free from gender standards. But previous studies have shown that the online world is more gendered than the physical world. The purpose of this study is to examine which ideas about gender occur on Instagram from a critical perspective. LÄS MER

  2. 2. Influencers användning av sociala plattformar : En netnografisk studie om hur influencers använder Instagram för att påverka sina följare.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik; Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Ronja Andegras; Näslund Amelie; [2020]
    Nyckelord :Instagram; influencer usage; user experience; source credibility model; netnography;

    Sammanfattning : The study examines influencers usage of the social media platform Instagram and how their usage can affect the receiver of their content. The purpose of this study is therefore to observe how influencers are using the platform in order to influence their followers. LÄS MER

  3. 3. Gen Y and Gen Z’s Instagram Advertising Preferences : Qualitative Analysis Focusing on the Types of Advertising on Instagram

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik; Jönköping University/JTH, Datateknik och informatik

    Författare :Amanda Odina; Zoi Koutelida; [2020]
    Nyckelord :Generation Y; Generation Z; Instagram; Social Media; Types of Advertising;

    Sammanfattning : Purpose — ​As social media develops, becoming a more relevant part of society, it is more necessary to understand it, more so when considering social informatics. Exclusively considering the types of advertising available on Instagram, the purpose of this study is to determine the preference of Generation Y and Z, and analyse what motivates their preference when interacting with Instagram advertisements. LÄS MER

  4. 4. Influencer-marknadsföring - En granskning av hur influencer-marknadsföring förhåller sig till marknadsföringslagen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Evelina Delsing; [2020]
    Nyckelord :Handelsrätt; Marknadsföringsrätt; Influencer-marknadsföring; Influencer; Dold reklam; Sociala Medier; Sändarangivelse; Reklamidentifiering; Medverkansansvar; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As social media is increasingly integrated into our everyday lives and with the rise of so-called influencers, consumers are getting used to a new type of marketing. This type of marketing is often referred to as "influencer marketing" which is a collective term used to describe companies using influencers' to market various products and services via the influencer's social media platforms. LÄS MER

  5. 5. Passion och transparens hos Social Media Influencers : En fallstudie om motiverande drivkrafter bakom samarbeten

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Kevin Karlsson; Jimmy Löfstedt; Saynaz Mokhtari; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER