Sökning: "Social media influencers"
Visar resultat 21 - 25 av 494 uppsatser innehållade orden Social media influencers.
21. Men’s perceptions of endorsers : A qualitative study on how brand love affects men when being exposed to influencer marketing versus celebrity endorsement
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Influencer marketing and celebrity endorsement has grown in the past years and has become a vital part of marketing in the fashion industry. This field has been well researched, however a gap in the research is the focus on men and the role brand love has. LÄS MER
22. The complexity of cancel culture: : Unveiling the personal and social drivers that influences the decision to cancel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The rise of social media has emerged the social phenomena called cancel culture, where individuals hold influencers and endorsed brands accountable for perceived immoral actions. Cancel culture originates from a desire for social justice, where the consequences of those cancelled could be temporary and long-lasting reputational damage. LÄS MER
23. ”It was like a trainwreck that you just couldn’t look away from” : En kvantitativ och kvalitativ innehållsanalys på hur TikTok-publiken interagerar med influencers med psykisk ohälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Digital hostility has become an issue on social media, while discussing mentalhealth has become more recognized. Previous research has shown that influencersmost likely are not viewed as the ideal victim, thus leading to harassment becominga normalized and accepted behavior directed at them. LÄS MER
24. Personliga åsikter eller marknadsföring? : Om gränsdragningen mellan yttrandefrihet och marknadsföring i sociala medier
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridikSammanfattning : Internet har inneburit en teknisk revolution, vilket har medfört att användningen av traditionell tv, radio och dagstidningar har minskat medan tiden som läggs ner på massmedier på internet har ökat. Genom denna teknikutveckling har yrket influencer vuxit fram. LÄS MER
25. Shia-islams framställning : En innehållsanalys av de sunnitiska YouTubers Mohammed Hijab och Imran Ibn Mansurs framställning av shiitisk islam
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to examine how two Sunni Muslim social media influencers depict and represent Shia Islam through their YouTube videos. To aid the research two questions were formulated: 1. How are Shia Islam and Shia Muslims represented by Imran Ibn Mansur and Mohammed Hijab? 2. LÄS MER