Sökning: "Social networking platform"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Social networking platform.

  1. 1. ”DET KAN TILL OCH MED FÖRSTÖRA LIV”. En kritisk diskursanalys om nyhetsmediernas framställning av sociala medier-kunnighet i samband med skvallerkonton

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Mikaela Pijpers; [2024-03-11]
    Nyckelord :Mediekunnighet; sociala medier-kunnighet; social media literacy; mediediskurs; skvallerkonto;

    Sammanfattning : This study deals with social media literacy by examining how media discuss the so-called rumor accounts on popular networking sites. This topic is relevant since this phenomenon first gained a lot of media attention back in 2012, with “Instagram-upploppen” making major headlines. LÄS MER

  2. 2. Algorithms in feed-based SNS and their influence on digital platform User Habits : A quantitative study of the link between algorithms in feed-based SNS and user habits amongst high-school and university students in Sweden

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Viktor Brindmark; Gustav Wickström; [2023]
    Nyckelord :Social networking sites SNS ; Algorithms in SNS; Social media algorithms; Social Media user habits; Feed-based social media;

    Sammanfattning : This research intended to investigate how the arising SNS component of algorithms acts as a mediator for affecting SNS user habits amongst high school and university students in Sweden. The testing of this specific correlation was realized by first investigating previous research regarding algorithms, various components of user habits, and the complementary component of algorithm awareness separately. LÄS MER

  3. 3. Taking Corporate Communications and Marketing Strategies to the Next LevelThrough LinkedIn : A Case Study on a Company’s Brand’s LinkedIn

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Araitz Claramunt Oregi; [2023]
    Nyckelord :LinkedIn; Social Media Affordances; Social Media Marketing; Corporate Identity; Corporate Brand Identity; Brand Identity; Brand Image; Brand Position; B2B;

    Sammanfattning : This thesis explores how organisations communicate and perform marketing nowadays, with social media platforms at the core of their strategic plan. Due to its high relevancy in B2B, the research is focused on LinkedIn and the effect of its affordances which will help dig deeper into the possibilities of using this particular social media platform as a means to define, build and shape company image and brand identity. LÄS MER

  4. 4. “I’m fat and you like it” – om kroppsbilden hos män som har sex med män utifrån erfarenheter på plattformen Grindr

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Sara Jansson; Sam Alvehus; [2022]
    Nyckelord :Grindr; sexual minority men; homosexual men; stigmatization; objectification; sexuality; dating apps; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aimed to understand how men who have sex with men discuss their body image in relation to the networking app Grindr. It also focused on how these men handle thoughts and feelings about their body which occurred when using the app. LÄS MER

  5. 5. “Som student är det jättesvårt att ha en optimal profil. Du har inte så mycket att visa där förutom dina studier” : En kvalitativ studie om identitets- och rollskapande på LinkedIn i ett professionellt sammanhang

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Melissa Gutierrez Olguin; Caroline Lagergren; [2022]
    Nyckelord :identity creation; representation; social norm; recruitment process; LinkedIn; audience; role-playing; front-stage; back-stage; idealization; employer; employee; personal; professional; university students; users; representation; stigma; exchange capital; identitetsskapande; framställning; social norm; rekryteringsprocess; LinkedIn; publik; rollagerande; front-stage; back-stage; idealisering; arbetsgivare; arbetstagare; personligt; professionellt; universitetsstudenter; användare; framställning; stigma; utbyteskapital;

    Sammanfattning : Framväxten av sociala mediers etablering i samhället har bidragit till att individers dagliga användning har ökat. Det har resulterat i att användarbeteenden har förändrats och att sociala medieplattformar numera kan användas för att främja karriären. LÄS MER