Sökning: "Social valuta"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Social valuta.

  1. 1. Nyckeln till hållbart spelande : Vikten av transparens i mikrotransaktioner för att genomföra informerade beslut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Admir Hafizovic; Viktor Thorsén; [2023]
    Nyckelord :Microtransactions; transparency; informed decision-making; sustainability; Mikrotransaktioner; transparens; informerade beslut; hållbarhet;

    Sammanfattning : Transparens är avgörande för att förbättra hållbarheten förmikrotransaktioner i spel, eftersom det gör det möjligt för spelarna att fattainformerade beslut. Men det är viktigt att ha en balans eftersom för myckettransparens kan ha negativa ekonomiska konsekvenser för företagen, då detkan avskräcka köp. LÄS MER

  2. 2. Turistföretags marknadsföring online : Har sociala nätverk förvandlats till kundsegment?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Victoria Båveryd; Charlotta Grimfors; Jennifer Speich; [2016]
    Nyckelord :Share; Like; Hashtag; Campaigns; Marketing strategy; Social currency; Tag; Tourism companies; Viral Marketing; Web 2.0; Word-of-mouth; Dela; Gilla; Hashtagga; Kampanjer; Marknadsföringsstrategi; Social valuta; Tagga; Turistföretag; Viral marknadsföring; Webb 2.0; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att kartlägga hur nio svenska turistföretag ser på sociala mediers och konsumentens roll inom marknadsföring online. Vidare vill uppsatsförfattarna analysera potentiella effekter av virala marknadsföringskampanjer. Detta utifrån fyra teoretiska ramverk: webb 2.0, word-of-mouth, viral marknadsföring samt social valuta. LÄS MER

  3. 3. Engagemang som framtidens valuta? : en studie av social valuta

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Matilda Edvardsson; Johanna Eineryd; [2015]
    Nyckelord :Social valuta; engagemang: marknadsföring; socialt nätverk; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Är engagemang framtidens valuta? En studie av social valuta” är skriven i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet, under hösten 2014. Uppsatsen behandlar användningen av fenomenet social valuta vid marknadsföring samt redogör får dess förutsättningar och konsekvenser. LÄS MER

  4. 4. Mätning av marknadsföringsaktivitet i sociala medier 2.0

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Teknik och samhälle (TS)

    Författare :Andreas Mathiasson; [2010]
    Nyckelord :Return of Investment; Sociala medier; Marknadsföring; Key Performance Indicators;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen behandlar huruvida det går att mäta marknadsföringsaktivitet i sociala medier eller inte. Idag används Return of Investment (ROI) mätningar för att mäta vilken avkastning en marknadsföringssatsning ger. LÄS MER

  5. 5. En studie om de svenska riksdagspartiernas ställningstagande i EMU-frågan inför folkomröstningen år 2003

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Edelberg; [2005]
    Nyckelord :Swedish parliamentary parties; EMU; Referendum; Riksdagspartier; partier; EMU; Folkomröstning;

    Sammanfattning : Based on widespread public debate prior to Swedish EMU-referendum 2003, the main purpose of this thesis is to examine and analyze the standpoint of the Swedish parliamentary parties in the EMU-issue, from perspektive of the following questions; 1) What is the official standpoint of the parliamentary parties in the EMU-issue? 2) What claimed effects of a Swedish EMU-membership or non-membership have the parties presented? 3) What rifts can be found within the parties, in relation to their official standpoint in the EMU-issue? The Sweidish parliamentary parties´ standpoint in the EMU-issue will be analyze from the point of view of a number of current theories. These theories are basically democrazy theories that all have transnationalization and Europeanization as a common ground. LÄS MER