Sökning: "Social-studies teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 112 uppsatser innehållade orden Social-studies teacher.

  1. 1. SO-undervisning genom dramapedagogik : - positiva och negativa konsekvenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för samhälle, kultur och identitet (SKI)

    Författare :Tyra Hagesveen; Svensson Lars; [2024]
    Nyckelord :Drama; Education; Empathy; Higher order skills; Negative consequences; Positive consequences; Social studies; Teacher`s role;

    Sammanfattning : This paper aims to answer the following question "What does research say about positive versus negative consequences regarding the integration of drama in social studies class?". It is important to note that the paper is based on the Swedish word "SO", which includes four separate subjects: civic education, history education, geography education and education about religion. LÄS MER

  2. 2. Hur kan lärarrollen förstås och anpassas i relation till samskapande undervisning? : Genom studenternas perspektiv Utvecklingsarbete

    L3-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Hanna Rached Rydberg; [2024]
    Nyckelord :co-creative teaching; group work; reflect nuancedly; motivation;

    Sammanfattning : When I found out that in 2022 there were about 18 000 students who did not have the qualifications to applay to high school after they finished ninth grade, I became curious about how I, in my future profession as a teacher, will be able to help students achieve passing grades in my subject social studies at the end of ninth grade. I have therefore studied what is required of the school´s curriculum Lgr 22 and how I can motivate the students as well as which working methods are presented in theory and previous research as the best working methods to enable the students to reach the right understanding of different subjects. LÄS MER

  3. 3. Lärarens upplevelse kring kontroversiellafrågor i SO-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sylvester Hjerpe; Patrik Winitsky; [2024]
    Nyckelord :Agonism; controversial issues; controversial topics; democratic education; deliberative conversations; power relation; sensitive subjects; social studies didactics.;

    Sammanfattning : In a world characterized by constant changes and increasing diversity, controversialevents unfold in society on a daily basis. Given the School's role in educating democraticcitizens, it is imperative for educational institutions to adapt and incorporate current andcontroversial topics into their curriculum. LÄS MER

  4. 4. Lärares perspektiv på studiebesök och gästundervisning inom samhällskunskapsundervisningen : Möjligheter och utmaningar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ellinor Falk; [2024]
    Nyckelord :study visits; field trips; guest education; guest lectures; social studies; teacher perspective; studiebesök; gästundervisning; gästföreläsning; lärarperspektiv; samhällskunskap;

    Sammanfattning : One of the main purposes with the subject of social studies is, according to The Swedish National Agency for Education (Skolverket), to foster future democratically active citizens and one way to achieve this is to use study visits and bring guests to the social studies education. The purpose of this study was therefore to research teachers’ opportunities and challenges to organize and conducting study visits and guest education. LÄS MER

  5. 5. Samhällsekonomi, privatekonomi eller något annat? : Vad är det för innehåll som gymnasielärarna väljer att fokusera på inom ekonomidelen av samhällskunskapsämnet?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Oja Gustaf; [2023]
    Nyckelord :Social studies teacher; economics education; content focus; teacher focus; interview; upper secondary schoo; Samhällskunskapslärare; ekonomiundervisning; innehållsfokus; lärarfokus; intervjuer; gymnasie;

    Sammanfattning : The study was conducted in Norrbottens County. The purpose with the study was to examine which way social studie teachers interpret and convert economy education. LÄS MER