Sökning: "Sociala Medier SM"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Sociala Medier SM.
1. Scrolla, studera, repetera: Hur social media kan stötta utvecklingen av den digitala studiemiljön : En kvalitativ undersökning om högskolestudenters upplevelser av social media under akuta distansstudier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Den digitala studiemiljön har blivit alltmer vanlig för högskolestudenter,och ökade ytterligare till följd av COVID-19-pandemin. Denna förändringhar inneburit att både studenter och lärare snabbt behövt anpassa sig till nyadigitala plattformar, verktyg och kommunikationsmetoder. LÄS MER
2. Det sociala mediepusslet : En kvalitativ studie om användares upplevelser av aktiviteter på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Sociala medier (SM) har påvisat sig ha ett negativt såväl som ett positivt inflytande på användares psykiska hälsa. Således har SM’s relation till användares psykiska hälsa varit, och fortsätter vara, ett väldiskuterat och relevant ämne inom forskningsvärlden. LÄS MER
3. Att bryta osunda sociala medievanor : En studie om hur digitala interventioner upplevs i smarttelefoner
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Tillgängligheten av sociala medier (SM) och ökningen av användandet har bidragit med konsekvenser som påverkar användarna negativt. Som konsekvens är det vanligt att användare försöker minska sin användning av sociala medier på egen hand genom att radera applikationer eller försöka avstå från att använda sina SM. LÄS MER
4. Hur kommuniceras den hållbara skolmåltiden?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Varje dag lagas och serveras omkring 1,3 miljoner skolmåltider vilket gör att barnens och ungdomarnas förhållningssätt till mat och näring spelar en viktig roll för hälsa och utveckling. Genom att påverka barns och ungdomars konsumtionsval i riktning mot mindre rött kött, mer fisk, frukt och grönsaker kan det bidra till en mer hållbar livsmedelskonsumtion. LÄS MER
5. The Utilization of Social Media Marketing in a B2B context- Marketing Decision-makers Point of View
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : To date, the rather new phenomena known as Social Media Marketing (SMM) has caught much attention from researchers and several studies have been conducted prior to resolving how this new phenomenon can be utilized by business-to-business (B2B) organizations. However, existing literature covering SMM has been mainly focused on the business-to-consumer (B2C) perspective, therefore, there is a lack of research in the utilization of SMM in a B2B context. LÄS MER