Sökning: "Sociala medier värdering"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade orden Sociala medier värdering.
11. Mäta förtroendesiffror med hjälp av sentimentanalys på Twitter
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Sentimentanalys av Twitterinlägg, samt kvantifiering och analys av dess resultat har de senaste decenniet fått enallt större spridning, både i den akademiska världen och i näringslivet. Denna undersökning har som mål attgranska huruvida det är möjligt att bestämma den amerikanska presidentens förtroendesiffror med hjälp av 259774 insamlade Twitterinlägg och ett dataset innehållandes förtroendesiffror för samma tidsperiod sammanställdfrån olika institut som genomför opinionsundersökningar. LÄS MER
12. (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: (Social) CRM - En undersökning av helhetsleverantörens syn på värdet av den sociala informationen. Frågeställning: (i) Hur ser helhetsleverantören på slutkunder idag, gällande värdering av kundinformation? (ii) Hur kan introduktionen av sociala medier som datakällor i CRM-system användas för att utveckla kundinsikter? Syfte: Studiens syfte är att undersöka helhetsleverantörers syn på betydelsen av nätverkskontexter genom att djupgående fokusera på introduktionen av sociala medier som datakälla, och dess betydelse för värderingen av slutkunder. LÄS MER
13. Att gilla och att bli gillad- en sociologisk studie om unga på sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Syftet med denna uppsats var att skapa en djupare förståelse för hur unga tänker och handlar kring ”likes och om de gör det till en värdering där de kan mäta sig själv och andra både när det gäller online som offline. För att ta reda på detta undersökte vi om det sociala samspelet både online och offline påverkas av denna eventuella värdering. LÄS MER
14. Jämfrande hälsa - positionella preferenser för fysisk status : En studie om individers värdering av relativ fysisk status samt den effekt sociala medier har för denna värdering
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/NationalekonomiSammanfattning : .... LÄS MER
15. Relationsmarknadsföring i sociala medier : Djupintervjuer med användare av sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens överfyllda media flöde anser vi att det är svårt för organisationer att nå ut och behållakonsument relationer på grund av den stora konkurrensen. Många strategier bygger idag på attbygga unika konsumentrelationer eftersom detta är svårt för konkurrenter att efterlikna. LÄS MER