Sökning: "Sociala medier värdering"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden Sociala medier värdering.

  1. 6. I vilken mån tar institutionella investerare hänsyn till sociala medier? : en studie om hur institutionella investerare värderar företag

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Jonathan Nyrén; Örn Peterson; [2021]
    Nyckelord :Valuation; social media; institutional investors; Värdering; sociala medier; institutionella investerare;

    Sammanfattning : Detta arbete syftar till att empiriskt undersöka om institutionella investerare tar hänsyn till sociala medier vid värdering av finansiella tillgångar samt hur dessa investerare generellt värderar företag. Vi har valt att undersöka det här eftersom värdering är en komplicerad process som kan leda till markant skilda värderingar av samma företag. LÄS MER

  2. 7. “DET KÄNNS SOM ATT JAG BLIR LURAD PÅ PENGAR” : En kvalitativ studie om hur köprekommendationer inom sociala medier påverkar investerarens beslutsfattande

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Rebecka Ring; Rebecca Ludvigsson Svensson; [2021]
    Nyckelord :köprekommendationer; individuella investerare; beslutsfattande; individuella investerares beslutsfattande; köprekommendationers påverkan; sociala medier; beteendevetenskaplig ekonomi; representativitet; förankring; kognitiv dissonans;

    Sammanfattning : Idag möter investerare information från både traditionella medier och offentliga rapporter, men även genom sociala medier. I en rapport av Internetstiftelsen (u.å.) framgår det att 96 procent av Sveriges befolkning använder sig av internet, och att av dessa är 93 procent dagligen uppkopplade (Internetstiftelsen, u. LÄS MER

  3. 8. Rörlig infografik : Ett sätt att sticka ut i flödet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tuva Bernwall; Julia Jäderberg; [2020]
    Nyckelord :rörligt; rörlig infografik; infografik; informationsdesign; ideella organisationer; sociala medier; motion graphics; infographic; information design;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur ideella organisationer kan använda sig av rörlig infografik i sin marknadsföring på sociala medier för att väcka uppmärksamhet och intresse kring sitt arbete. Studien har gjorts i samarbete med den ideella organisationen Hand in Hand och praktiska exemplen har utformats baserat på Hand in Hands verksamhet. LÄS MER

  4. 9. Skillnad mellan värdering och handling : millennials konsumtion av ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Rebecca Andersson; Josefine Isacsson; Christoffer Lewander; [2019]
    Nyckelord :Consumer behavior; Purchasing decisions; Ecological food; Sustainability; Millennials; Konsumentbeteende; Köpbeslut; Ekologiska livsmedel; Hållbarhet; Millennials;

    Sammanfattning : Trots en positiv inställning gentemot ekologiska livsmedel och en oro över vår planet, saknas det en prioriterad konsumtion av dessa varor. En del av miljöpåverkan är livsmedelsindustrin och de matval som konsumenter gör. LÄS MER

  5. 10. #Metoo, skalvet som rubbat vår samhällsbild : Om förhållningssätt, tankar och känslor i relation till #metoo-rörelsens budskap

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Camilla Fors; Emelee Carter; [2019]
    Nyckelord :#metoo-movement; sexual abuse; gender roles; social structure;

    Sammanfattning : The purpose of this study is that through qualitative interviews research the #metoo movement’s influence. The research questions involves how the #metoo movement in relation to gender differences and power has affected the subjects of the study to think, feel, and act. LÄS MER