Sökning: "Sociala nätverkssidor"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden Sociala nätverkssidor.
1. #Pluggar: designprinciper för att stävja akademisk prokrastinering via sociala nätverkssidor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Personer som prokrastinerar på akademiska uppgifter tenderar att göra detta via sociala nätverkssidor, främst i en smartphone. Grunden i att förändra ett beteende är att vara medveten om det och förstå vad som behöver förändras, vilket är möjligt med hjälp av självmonitorering. LÄS MER
2. Sociala nätverkssidor och människans hälsa; En studie om unga användares interagerande med Snapchat
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : .... LÄS MER
3. Kommunikation med hjälp av sociala nätverkssidor : En kvalitativ studie om nyblivna pensionärers uppfattning av social närvaro på sociala nätverkssidor
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Behovet av kommunikation har alltid varit en viktig del av människans sociala liv. Den tekniska utvecklingen har möjliggjort nya kommunikationsvägar och sättet att kommunicera har därför förändrats. Syftet med studien är att kartlägga hur yngre pensionärer upplever social närvaro och tillhörighet på sociala nätverkssidor. LÄS MER
4. Att kombinera det bästa från email och sociala nätverkssidor : Ett designförslag för att förenkla och stödja kommunikationen inom team och projekt
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Denna studie syftar till att integrera lämpliga funktioner och koncept typiska för sociala nätverkssidor i ett kommunikationsverktyg med avsikt att förenkla och stödja kommunikation mellan kollegor i team och projekt. Designprocessen bestod av tre faser. LÄS MER
5. Sociala nätverkssidor - En varumärkesförmedlare på B2B-marknader. : En studie över större B2B-företags användande av sociala nätverk i ett brand equity-stärkande syfte.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Social networks have become an important factor in today’s society. Companies as well as individuals are using these platforms to interact with one another on a daily basis. This phenomenon has mostly been acknowledged by companies on B2C markets where these social network sites are being used to communicate their brand. LÄS MER