Sökning: "Sociala utvärderingsmetoder"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sociala utvärderingsmetoder.
1. The Practical Application of Social Bonds in the Real Estate Sector
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : During the last years a new trend has been recognized where real estate owners and institutesissue social bonds in the bond exchange market in Sweden. This together with the stronggrowth of green bonds gives the issuer better opportunities to develop sustainable projects. LÄS MER
2. En offentlig mötesplats – en jämlik mötesplats? : En kvalitativ studie om den fysiska planeringen av jämlika mötesplatser i Linköpings kommun
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema teknik och social förändring; Linköpings universitet/Institutionen för temaSammanfattning : Despite the value of public spaces for creating greater social cohesiveness, they risk not being prioritized in urban planning. This thesis aims to investigate the role of public spaces for a social sustainable urban development, focusing on equality in Linköping. LÄS MER
3. Measuring social acceptability of mobile voice user interfaces
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Even though mobile voice user interfaces have been available for several years, their use in the public space is still low. Voice user interfaces (VUI) introduce a new and highly visible behaviour, which raises questions if or where their use is socially acceptable. LÄS MER
4. Aueis en ny UX-utvärderingsmetod för engagemang vid interaktion med sociala robotar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : UX-designperspektivet är väsentlig vid utvärdering av interaktion med alla typer av robotar, men särskilt sociala robotar. Då dessa utvecklas för att utföra viktiga uppgifter i samhället såsom att vara sällskapsrobotar inom äldrevården, skolor med mera. LÄS MER
5. Social media marketing in B2B companies: An evaluation framework
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Med ett ökande antal användare på social medier för varje år är det viktigt för Business-to-business (B2B) företag att investera i en omfattande sociala media strategi, med tanke på att majoriteten av deras kunder finns på någon typ av sociala media plattform. I dagsläget finns det inte mycket forskning inom sociala media marknadsföring relaterat till B2B om man jämför med Business-to-Consumer (B2C). LÄS MER