Sökning: "Socialt samspel i arbetsgruppen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Socialt samspel i arbetsgruppen.
1. Sjuksköterskors upplevelse av återhämtning i arbetet : En kvalitativ studie på 1177 Vårdguiden på telefon Västra Götalandsregionen
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för psykologi, pedagogik och sociologiSammanfattning : Det finns endast ett fåtal studier publicerade om återhämtning i arbetet, mer forskning behöver belysa återhämtningens viktiga roll och möjliga återhämtningsstrategier på arbetsplatsen. Syftet med föreliggande studie var att undersöka sjuksköterskors upplevelse av återhämtning i arbetet, genom att studera schemalagd återhämtningstid på 1177 Vårdguiden på telefon. LÄS MER
2. Ny som chef – En studie av svårigheter och motstånd samt behov av stöd och kompetensutveckling
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/PersonalvetarprogrammetSammanfattning : som ny chef samt att belysa vilken form av stöd och kompetensutveckling distriktscheferna inom Svenska kyrkan i Göteborg efterfrågar. Vår studie genomfördes med hjälp av halvstrukturerade intervjuer med nio distriktschefer inom Svenska kyrkan i Göteborg. LÄS MER
3. Gränsdragning mellan två yrkesroller : en studie med fokus på upplevelsen av det sociala samspelet inom arbetsgrupper bestående av förskollärare och barnskötare
Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och SamhälleSammanfattning : Syfte: På dagens arbetsplatser finns det ofta en mängd olika yrkestitlar representerade med yrkesutbildningar på skilda nivåer. Syftet med studien är att undersöka hur barnskötare och förskollärare ser på yrkesrollerna och dess samspel. LÄS MER
4. ”Det är kul när det rockar på” – en studie om gruppdynamik och konflikter inom en verksamhet
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att försöka förstå hur arbetsgrupperna inom verksamheten upplever och hanterar problem inom arbetsplatsen, som rör samarbetet kollegor emellan. Frågeställningar: 1) Hur hanteras uppkomna konflikter mellan anställda? 2) Vilken typ av konflikter förkommer inom arbetsgruppen? 3) Kan vissa konflikter förebyggas organisatoriskt? Metod och material: Kvalitativ metod och intervjustudie. LÄS MER