Sökning: "Socio-emotional Learning"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Socio-emotional Learning.

  1. 1. Rainbow Galaxy Adventure A gamified socio-emotional learning experience

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Franchesca Toledo Spets; [2023-06-19]
    Nyckelord :socio-emotional learning; socio-emotional education; gamification; collaborative learning; primary education;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the thesis is to describe and analyze how a gamified socio-emotional learning intervention influenced the perceptions of socio-emotional concepts and competencies for the participants. Framework: The research adopts a conceptual framework of collaborative learning. LÄS MER

  2. 2. Student participation - a survey exploring elementary teachers’ perspectives

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Hanna Toll; [2023]
    Nyckelord :elementary school; engagement; environment; extrinsic factors; intrinsic factors; occupational participation; occupational therapy;

    Sammanfattning : Introduction: School-based occupational therapists aim to enable students to participate to their full potential. Participation impacts students’ socio-emotional well-being and academic achievement. LÄS MER

  3. 3. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Robert Vorkapic; Nora Christiansson; [2022]
    Nyckelord :Digital Game-Based Learning; Socio-Emotional Skills; Emotion Recognition; Intellectual Disability; Educational Sector; Quasi-Experiment.;

    Sammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER

  4. 4. Risk, protective and promotive factors for socio-emotional development of children living in poverty and its influences in learning settings. : A systematic literature review from 2010-2021

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILD

    Författare :Paloma Pérez Alonso-Castrillo; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Eriksson Helene; Magnusson Josefine; [2021]
    Nyckelord :Compulsory school for children with intellectual disabilities; good relationships; intellectual disability; teachers’ relational competence; Teacher - student relationships; relations; relational perspective; Goda relationer; intellektuell funktionsnedsättning; Lärare-elev relationer; lärares relationskompetens; relation; relationellt perspektiv; särskola;

    Sammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER