Sökning: "Socio-emotional Learning"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Socio-emotional Learning.
1. Rainbow Galaxy Adventure A gamified socio-emotional learning experience
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Aim: The aim of the thesis is to describe and analyze how a gamified socio-emotional learning intervention influenced the perceptions of socio-emotional concepts and competencies for the participants. Framework: The research adopts a conceptual framework of collaborative learning. LÄS MER
2. Student participation - a survey exploring elementary teachers’ perspectives
Master-uppsats, Jönköping UniversitySammanfattning : Introduction: School-based occupational therapists aim to enable students to participate to their full potential. Participation impacts students’ socio-emotional well-being and academic achievement. LÄS MER
3. Digital game-based learning and socioemotional skills : A quasi-experimental study of the effectiveness of digital-game based learning on the socioemotional skills of children with intellectual disability
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Digital games are being increasingly implemented in the educational sector to improvevarious skills. Among these the effectiveness of digital game-based learning (DGBL) on the socio-emotional ability of individuals have been investigated with overall positive results. LÄS MER
4. Risk, protective and promotive factors for socio-emotional development of children living in poverty and its influences in learning settings. : A systematic literature review from 2010-2021
Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, CHILDSammanfattning : .... LÄS MER
5. ”Han gör min dag bra”... “men det är inte bara glass och ballonger” : En kvalitativ studie om hur lärare och elever beskriver lärar-elev relationer i särskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studien belyser lärar - elevrelationer och har ett relationellt perspektiv. Syftet med studien är att belysa hur lärare och elever på särskolan beskriver lärar-elevrelationer samt vilka likheter och skillnader det finns i beskrivningarna. LÄS MER