Sökning: "Sociology of Knowledge"

Visar resultat 11 - 15 av 204 uppsatser innehållade orden Sociology of Knowledge.

  1. 11. Woven from Hundreds of Flowers : Religion, Conflict, and Collective Memory in Nepal as Seen Through Deepak Rauniyar’s Film White Sun

    Magister-uppsats,

    Författare :Zara Luna Hjelm; [2023]
    Nyckelord :Nepal; Nepali Civil War; Religion; Gender; Film; Film Theory;

    Sammanfattning : This thesis examines how religious traditions, collective memory, and conflict are represented in the Nepali film White Sun (2016), which was co-written and directed by Deepak Rauniyar. The film focuses on an anti-regime partisan who returns home to the rural areas of Nepal to bury his father. LÄS MER

  2. 12. Vaccine development during a pandemic : A case study of an academic research group in Sweden and their vaccine(s) against SARS-CoV-2

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kulturantropologi och etnologi

    Författare :Anna Tarnovskaya; [2023]
    Nyckelord :vaccine development; COVID-19; discursive practices; situational analysis; grounded theory; DNA vaccine;

    Sammanfattning : This ethnographic study examines the multiple ways in which a vaccine against SARS-CoV-2 disease and infection is known in an academic research group in Sweden. This academic research group has been working to develop a vaccine since the start of the COVID-19 pandemic in early 2020. LÄS MER

  3. 13. GENERATION Z REACHING ADULTHOOD IN SOCIETY : Perceptions of Generation Z's impact on the construction of Societal Challenges and Organisational Changes in Western Europe: A Qualitative Exploration

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Sten Arnoldus Petrus van Lierop; [2023]
    Nyckelord :generation z;

    Sammanfattning : This research examines how Generation Z (individuals born between 1997 and 2012) is perceived to impact the construct of societal challenges and organisational changes within the context of Western Europe. To explore their impact, the research aims to investigate their perceived role in shaping societal perspectives and organisational responses. LÄS MER

  4. 14. Tematisk Undervisning På Fritidshemmet : Elevers intressen, delaktighet och inflytande samt fritidshemslärarens kunskaper och förutsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Saga Lind; Tove O´Sullivan; [2023]
    Nyckelord :after-school recreation center; thematic teaching; child perspective and a child s perspective; autonomous; inclusion; participation; influence; fritidshem; tematisk undervisning; barnperspektiv och barns perspektiv; aktörskap; inkludering; delaktighet; inflytande;

    Sammanfattning : Tematisk undervisning beskrivs som ett verktyg där eleverna ges utrymme till att skapa och använda sina egna idéer, där undervisningen bildar en helhet och olika ämnesområden flätas samman. I denna studie kommer vi att undersöka utifrån barndomssociologin och ett relationellt perspektiv hur inkludering, elevers delaktighet och inflytande beskrivs av fritidshemslärare, vilka hinder och möjligheter fritidshemslärare ställs inför när det handlar om att ta vara på barns perspektiv, samt vilka kunskaper och förutsättningar fritidshemslärare behöver för att planera och genomföra tematisk undervisning på fritidshemmet. LÄS MER

  5. 15. “Man går in på Youtube sen hittar man danserna och sen dansar man såhär” : En barndomsstudie med inriktning digitalt medierad dans

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Tilde Freiholtz; Elin Veberg; [2023]
    Nyckelord :aesthetics; dance; preschool; childhood; sociology of childhood; children s perspective; digitalization.; estetik; dans; förskola; barndom; barndomssociologi; barns perspektiv; digitalisering.;

    Sammanfattning : Studiens syfte består av två delar där första delen handlar om att närma oss barns perspektiv gällande estetik där dans i förskolan är centralt. Detta genom att undersöka vilka kunskaper barn besitter om dans samt hur de förmedlar dessa. LÄS MER