Sökning: "Sofia Blomstrand"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofia Blomstrand.

  1. 1. Köpbeteende av energi- och funktionsdryck : Hur attityd och hälsorisker påverkar konsumtionen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hanna Blomstrand; Pernilla Sofia Lejdström; Mattias Johansson; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; marketing; digital marketing; energy drink; functional beverage; health risks; awareness.; Attityder; marknadsföring; digital marknadsföring; energidryck; funktionsdryck; hälsorisker; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Vår uppsats undersöker och behandlar digital marknadsföring, attityd och medvetenheten om de hälsorisker som är förenade med energi- och funktionsdrycksbranschen. Idag är konsumtionen av energi- och funktionsdryck omdiskuterad, i Sverige har flera företag aktivt valt att marknadsföra sina produkter som en funktionsdryck riktad till träning istället för den ”vanliga” energidrycken. LÄS MER

  2. 2. The effect of images in C2C advertisements: A quantitative study of how different types of images affect consumer behaviour - when purchasing a used car at blocket.se

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Blomstrand; Oscar Nilsson; [2014]
    Nyckelord :C2C; Visual Presentation; Image; Emotion-loaded marketing; E-commerce;

    Sammanfattning : Since the Internet is a relatively new platform for C2C-commerce, our understanding of a buyer's behaviour in this context is incomplete. The purpose of this thesis is to conduct an experiment, mapping the importance images play when selling in C2C. LÄS MER

  3. 3. Valet är ditt - Konsumentbeslut baserade på sekventiell produktinformation

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Blomstrand; Oscar Kjellberg; [2012]
    Nyckelord :choice; sequential information; satisfaction; recommendation;

    Sammanfattning : Research has shown that our numbers of choices are constantly increasing. In this paper, we investigate the choice-making process further with regard to satisfaction, recommendation propensity, confidence, and preference. The study focuses on two fitness clubs where product information is provided sequential to the participant. LÄS MER