Sökning: "Sofia Bond"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Sofia Bond.
1. Accelerating Green Bond Market Growth : The role of the EU Taxonomy and the EU Green Bond Standard
Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)Sammanfattning : The interest for green investments has risen rapidly in the past years and with it, the green bond market. In line with the EU’s new Green Deal for a sustainable future, a Taxonomy of sustainable activities has been released along with a complementary green bond framework, the EU Green bond standard (EU GBS). LÄS MER
2. Stationsetableringens effekter och medförda värden i mindre orter : en studie om Veinge i Laholms kommun
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Det här arbetet belyser stationsetableringens roll i mindre orter. En stationsetablering skapar inte bara nya förutsättningar i form av förbättrad kollektivtrafik, utan skapar också möjlighet till andra former av utveckling, både lokalt i orten, men också regionalt i omlandet. LÄS MER
3. The Relation Between the Credit Default Swap and Corporate Bond Market
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The European credit default swap (CDS) market has experienced noticeable changes and remarkably developed over the last decades. Today, the relation between the CDS and corporate bond market is a prominent topic in the financial literature. LÄS MER
4. Micromechanical Investigation of the Effect of Refining on the Mechanical Properties of the Middle Ply of a Paperboard.
Magister-uppsats, KTH/Hållfasthetslära (Inst.)Sammanfattning : Optimized fiber utilization is crucial to the process efficiency and profitability in paper and board making. The fibers can be developed in a refining process in order to reach a desired quality level. LÄS MER
5. Filmer vår tids reklampelare?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Inom film och TV branschen har begreppet produktplacering existerat i flera årtionden och har fungerat som en effektiv marknadsföringsmetod för företag som velat göra reklam för sina produkter och tjänster. Syftet med produktplacering är att konsumenter ska uppfatta det kommersiella budskapet utan att vara medvetna om vad de utsätts för. LÄS MER