Sökning: "Sofia Dahlgren"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Sofia Dahlgren.

  1. 1. Upplevd jämställdhet och samband med arbetsmotivation : Den upplevda jämställdhetens betydelse för arbetsmotivation hos kvinnor och män på en mansdominerad organisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Alva Ivares Dahlgren; Sofia Koebe Gustafsson; [2023]
    Nyckelord :Gender equality; Work motivation; Internal work motivation; External work motivation; Motivational factors; Gender; Jämställdhet; Arbetsmotivation; Inre arbetsmotivation; Yttre arbetsmotivation; Motivationsfaktorer; Kön;

    Sammanfattning : Sverige är Europas mest jämställda land. Däremot anser männen i större utsträckning än kvinnorna att vi lever i ett jämställt samhälle. Den föreliggande studien genomfördes för att undersöka könsskillnader i upplevd jämställdhet i en arbets- och organisationskontext. LÄS MER

  2. 2. Odling av växter för naturvård i Sverige : behovsanalys och processbeskrivning

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sofia Dahlgren; [2022]
    Nyckelord :Inhemska växter; naturvård; odling; kärlväxter; ängsväxter; ekologi; bevarandebiologi; biologisk mångfald; ekosystemtjänster; restaurering;

    Sammanfattning : Förlusten av biologisk mångfald är numera ett erkänt problem över hela världen. Många forskare och organisationer har gått ut med att vi måste restaurera stora naturområden med utarmade ekosystem för att bromsa och helst vända denna trend (Balvanera et al. 2019; IUCN 2019). LÄS MER

  3. 3. To infinity and beyond : The ongoing translation of GDPR in startup companies

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nicholas Dahlgren; Sofia Thörne; [2022]
    Nyckelord :GDPR; Translation theory; Collaboration; Startups; Innovation.;

    Sammanfattning : Since GDPR was introduced back in 2018, it has become the major tool for protection ofpersonal data within the EU. However, the framework has been seen to impede innovation.Startups are characterized as both striving for innovation, but also being dependent oncollaborations for the purpose of progress. LÄS MER

  4. 4. Den som slutar att bli bättre, slutar snart att vara bra : -en kvalitativ studie om ständiga förbättringar inom hälso- och sjukvård

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik; Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Lisa Olson; Sofia Dahlgren; [2022]
    Nyckelord :quality improvement QI ; health services; healthcare; change management; Prehospital Emergency Care; continuous improvement; total quality management TQM; kvalitetsförbättringar; hälso-och sjukvård; förändringsarbete i organisationer; prehospital sjukvård; offensiv kvalitetsutveckling; ständiga förbättringar; totalkvalitet; hörnstensmodellen;

    Sammanfattning : Dagens hälso- och sjukvård är komplex och i konstant förändring, detta kräver att medarbetare och ledare ständigt arbetar med förbättringar, både för att kvalitetssäkra vården men också för att hushålla med begränsade resurser av såväl personal som ekonomi. För att lyckas med förbättringsarbete krävs medvetenhet och ett engagemang av hela organisationen, för att tillsammans skapa förutsättningar för ständiga förbättringar. LÄS MER

  5. 5. Are likes as important for brands as it is for the teenager next door? : An explanatory study of how activity and engagement in social media as a brand community have an impact on attitude and repetitive purchases.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Dahlgren; Christoffer Eriksson; Léa Tomasino; [2022]
    Nyckelord :Social media; activity; engagement; repetitive purchase; consumers´attitude; virtual brand community;

    Sammanfattning : Background: In recent years, the emergence of the internet and social networks have allowed consumers to interact and communicate quickly, this means that online social media-based brand communities are an important part of the market. However, does the engagement and activity on social media-based brand communities affect the consumers’ attitude and repetitive purchase?. LÄS MER