Sökning: "Sofia Edlund"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Sofia Edlund.
1. "Det behöver fattas strategiska beslut snart, helst igår" : Arbetsgivares åtgärdsarbete kopplat till förlängda arbetsliv
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Demografiska förändringar har gjort att försörjningsbördan de senaste 60 åren ökat kraftigt. År 2031 beräknas 410 000 individer saknas inom välfärdsyrken i Sverige. Samhälleliga insatser har införts, medbland annat höjd pensionsålder, dock krävs insatser på organisatoriskt plan. LÄS MER
2. Elevers läsmotivation i årskurs 3 - en kvalitativ studie som behandlar vad som motiverar elever att läsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Syftet med studien var att få fördjupade kunskaper om vad som motiverar elever att läsa. Studiens metod bestod av semistrukturerade fokusgruppsintervjuer med elever i årskurs 3 som deltagare. Studien baserades på tidigare forskning om läsmotivation samt självbestämmandeteorin som behandlar inre och yttre motivation. LÄS MER
3. From Cost Spender to Value Provider - Using Data to Build and Sustain Brands
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Introduction: Data has revolutionized how business is conducted and presents several possibilities for companies to capitalize on, namely data-driven decision-making, Business Intelligence, and marketing. However, how it pertains to brand management has not been covered. LÄS MER
4. Styr taktpinnen kunden? : En studie av musiktempots påverkan på kunden ur ett servicedominant perspektiv
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie undersöker bakgrundsmusikens påverkan på kundens beteende och värdeskapande process från ett servicedominant perspektiv. Det studeras om bakgrundsmusikens tempo på ett café påverkar kundens besökstid, antal upprepade köp och om detta påverkar kundens upplevelse av atmosfären och tjänsten. LÄS MER
5. Living the Brand : - En kvalitativ fallstudie om Lindex arbete med att leva och agera efter organisationens varumärke
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I dagens konsumtionssamhälle är det vitalt att kunna utmärka sig från sina konkurrenter. Att ha ett starkt varumärke är något som blivit framstående för organisationer för att kunna positionera sig rätt på marknaden och hamna i konsumenternas intresse. LÄS MER