Sökning: "Sofia Karlefeldt"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sofia Karlefeldt.

  1. 1. "Ät jättemycket råa grönsaker i många olika färger" : en kvalitativ undersökning av kommunikationen på hälsobloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Sofia Karlefeldt; [2020]
    Nyckelord :Blogg; hälsa; kost; kommunikation; opinionsledare; risk; experter.; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen ”Ät jättemycket råa grönsaker i olika färger – en kvalitativ undersökning av hälsokommunikation på hälsobloggar” är författad av Sofia Karlefeldt vid institutionen för Kommunikation och Medier på Lunds Universitet. Uppsatsen undersöker hur bloggar kan förstås som en ny typ av hälsokommunikation genom en fallstudie av bloggen Food Pharmacy. LÄS MER

  2. 2. The Future of Shopping is On(Live) : En netnografisk studie om fenomenet Live Video Shopping och digitaliseringens roll i utvecklingen av modeindustrin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskap

    Författare :Sofia Karlefeldt; Fanny Risberg; [2020]
    Nyckelord :live video shopping; fashion; digitalization; consumption; prosumption; customer experience; mode; digitalisering; konsumtion; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this bachelor thesis, called “The Future of Shopping is On(Live) - en netnografisk studie om fenomenet Live Video Shopping och digitaliseringens roll i utvecklingen av modeindustrin”, is to create a deeper understanding of the phenomenon Live Video Shopping. More specifically it aims to provide an understanding of how this new way of consumption can be understood as a part of an on-going developing fashion industry. LÄS MER

  3. 3. “Alltså man vill ju ändå ha mycket likes” : en kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov på Instagram

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Klara Thorell; Sofia Karlefeldt; [2017]
    Nyckelord :bekräftelsebehov; instagram; gymnasietjejer; könsroller; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : B-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier, Lunds universitet; “Alltså man vill ju ändå ha likes. En kvalitativ studie om gymnasietjejers syn på bekräftelsebehov och det sociala spelet på Instagram”, författad av Klara Thorell & Sofia Karlefeldt. LÄS MER