Sökning: "Sofia Petersson"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden Sofia Petersson.
11. Mastering the Process of Change
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to increase the knowledge and understanding surrounding changes in loyalty programs. The aim is to further examine how a change in loyalty programs affects customer expectations and loyalty. LÄS MER
12. Influera i tidningen eller influencer på Instagram? : En kvantitativ jämförelse av hur konsumenters attityd påverkas mot ett varumärke genom influencer marketing i sociala medier jämfört med marknadsföring i traditionella medier
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund och problem: I samma takt som sociala medier växer har också nya marknadsföringsstrategier tillkommit. Vi får reklam från människor som vi själva har valt att följa som gör samarbeten med företag i sociala medier, så kallat influencer marketing. LÄS MER
13. Att leva med diabetes typ 1 : En litteraturöversikt
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Diabetes typ 1 är en autoimmun kronisk sjukdom som har ökat i antal drabbade de senaste 20 åren. Kontroll av plasmaglukosvärdet är centralt för att kunna utföra behandlingsåtgärder samt minska risken för komplikationer. En del av sjuksköterskans roll är att bidra med information, stödja och ge råd. LÄS MER
14. “But I have always had the greenest lawn in my neighbourhood” – When what is taken for granted becomes rare : A qualitative study of how municipalities communicate sustainable use of drinking water
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Globala studierSammanfattning : During the past three years, substantial parts of Sweden have experienced a decrease in the groundwater levels, whereas some geographical areas were more affected than others. Requests from the government, counties and municipalities have been sent out to the citizens, to attract attention, increase awareness and decrease the use of drinking water. LÄS MER
15. När döden knackar på : Erfarenheter av att vara närstående till en person som är döende i cancer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Drygt var tredje person i Sverige kommer någon gång vara med om ett cancerbesked. Att få diagnosen cancer kan göra livet annorlunda. Alla som drabbas av cancer dör inte, men många blir aktuella för palliativ vård och går över till ett lindrande skede istället för botande. LÄS MER