Sökning: "Sofia Petersson"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden Sofia Petersson.
16. Att kommunicera med patienter vid avsaknad av gemensamt språk - En litteraturstudie om sjuksköterskans upplevelser och strategier
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Sverige är idag ett mångkulturellt samhälle till följd av ökad migration bland annat på grund av krig och oroligheter i världen. Detta innebär att sjuksköterskor möter allt fler patienter där gemensamt språk saknas. LÄS MER
17. Vårdnadshavares perspektiv på inskolning : relationsskapande i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med denna studien är att bidra med kunskap om relationsskapande under inskolningen. Fokuset ligger på vårdnadshavares perspektiv och åsikter om hur de ser på relationen som förskollärarna har med deras barn samt vilken relation de har med förskollärarna. Den teori som vi har valt till denna studie är Bowlbys Anknytningsteori. LÄS MER
18. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER
19. Skapandet av förtroende inom eWOM : En studie av profilbildens effekt ur ett könsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Title: Creating credibility within eWOM – A study of the effects of profile characteristics from a gender perspectiveLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Sofia Petersson och Samandar SvantessonSupervisor: Jonas KågströmDate: 2017 – MayAim: In the Internet, based society of today; electronic Word of Mouth (eWOM) is a vital marketing tool for most companies. As a consumer, trust must be established for the reviewers who have expressed their opinions. LÄS MER
20. Hashtag hälsa : Synliggörande av vilka hälsobudskap som uttrycks och konstrueras av ungdomar på Instagram.
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Instagram is a phone application that people use to share photos and movies. Instagram is one of the two most popular social medias in the age group 16-25 after Facebook. This essay is a netnographic study that has looked at the affordances offerd on Instagram in images where users are between 16 and 24 years. LÄS MER