Sökning: "Sofia Petersson"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden Sofia Petersson.

  1. 16. Att kommunicera med patienter vid avsaknad av gemensamt språk - En litteraturstudie om sjuksköterskans upplevelser och strategier

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Sofia Petersson; Anna Pålman; [2017-02-13]
    Nyckelord :communication; communication barriers; experiences; strategies; interpreter; language barriers; nurse;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sverige är idag ett mångkulturellt samhälle till följd av ökad migration bland annat på grund av krig och oroligheter i världen. Detta innebär att sjuksköterskor möter allt fler patienter där gemensamt språk saknas. LÄS MER

  2. 17. Vårdnadshavares perspektiv på inskolning : relationsskapande i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Sofia Knudsen; Linnéa Petersson; [2017]
    Nyckelord :Inskolning; Anknytning; Anknytningsteori; Övergångar; Trygghet; Vårdnadshavare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studien är att bidra med kunskap om relationsskapande under inskolningen. Fokuset ligger på vårdnadshavares perspektiv och åsikter om hur de ser på relationen som förskollärarna har med deras barn samt vilken relation de har med förskollärarna.   Den teori som vi har valt till denna studie är Bowlbys Anknytningsteori. LÄS MER

  3. 18. Relationer – En komplex ekvation : En kvalitativ studie om konsumentrelationer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Tobias Berggren; Petersson Sofia; Malin Tholén; [2017]
    Nyckelord :Relations; Banking sector; Traditional- and Virtual servicescape; CRM; Customer participation; Social Media; Fintech; Relationer; Banksektorn; Traditionellt- och Virtuellt Servicelandskap; CRM; Kundmedverkan; Sociala Medier; Fintech;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Vårt syfte är att utreda och analysera relationsskapande i banksektorn, vilket sker både genom fysisk personlig interaktion och via kundmedverkan online. Avsikten är att bidra till kunskap om vad som påverkar skapande och utvecklande av konsumentrelationer med denna utgångspunkt. 1. LÄS MER

  4. 19. Skapandet av förtroende inom eWOM : En studie av profilbildens effekt ur ett könsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Petersson; Samandar Svantesson; [2017]
    Nyckelord :eWOM; bandwagon; trust; trustworthiness; credibility; valence; gender; eWOM; bandwagon; förtroende; pålitlighet; trovärdighet; valens; kön;

    Sammanfattning : Title: Creating credibility within eWOM – A study of the effects of profile characteristics from a gender perspectiveLevel: Final assignment for Bachelor Degree in Business AdministrationAuthor: Sofia Petersson och Samandar SvantessonSupervisor: Jonas KågströmDate: 2017 – MayAim: In the Internet, based society of today; electronic Word of Mouth (eWOM) is a vital marketing tool for most companies. As a consumer, trust must be established for the reviewers who have expressed their opinions. LÄS MER

  5. 20. Hashtag hälsa : Synliggörande av vilka hälsobudskap som uttrycks och konstrueras av ungdomar på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Per-Oskar Persson; Sofia Petersson; [2016]
    Nyckelord :Instagram; hashtag; health; youth; affordance; netnography; health education; social media; Instagram; hashtag; hälsa; ungdomar; meningserbjudande; netnografi; hälsopedagagoik; social media;

    Sammanfattning : Instagram is a phone application that people use to share photos and movies. Instagram is one of the two most popular social medias in the age group 16-25 after Facebook. This essay is a netnographic study that has looked at the affordances offerd on Instagram in images where users are between 16 and 24 years. LÄS MER