Sökning: "Sofia Söderberg"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden Sofia Söderberg.

  1. 1. DEN PSYKOSOCIALALÄMPLIGHETSPRÖVNINGEN : Är två föräldrar alltid bättre än en?

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Madeleine Kleingardt; Sofia Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Psykosocial lämplighetsprövning; assisterad befruktning med donerade könsceller; assisterad befruktning och ensamstående kvinnor; assisterad befruktning och par.;

    Sammanfattning : Studien utgår från en kvalitativ ansats genom semistrukturerade intervjuer med utredare somutför den psykosociala lämplighetsprövningen inför assisterad befruktning med doneradekönsceller inom fertilitetsvården. Sammantaget intervjuades sex stycken utredare vilka utförden psykosociala lämplighetsprövningen inom olika sjukhusregioner i Sverige. LÄS MER

  2. 2. Fysikundervisning med och utan stöttning : En designstudie om det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Amanda Olsson; Sofia Söderberg; [2023]
    Nyckelord :float sink; hands-on-activity; interplay; preschool teatcher; scaffolding; Barnutforskande; flyta sjunka; förskollärare; samspel; stöttning;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur ett stöttande arbetssätt utvecklar barns ämneskunskaper i undervisning om flyta och sjunka som fenomen. I studien deltog förskolebarn i åldrarna två till fem år, som gick på en åldersblandad avdelning i en förskola i Mellansverige. LÄS MER

  3. 3. Studenter i pyjamas - Distansstudiernas inverkan på socionomstudenters studiemotivation och sociala kontakter under pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Socialhögskolan

    Författare :Jenny Söderberg; Sofia Larsson; [2022]
    Nyckelord :Study motivation; social relations; digital education; loneliness; Social Sciences;

    Sammanfattning : This quantitative study aimed to provide an in-depth understanding of how distance education has affected social worker students' study motivation and social contacts.This study collected its data by sending web based surveys to the social work students in Lunds University who, in may 2022, currently were on term 6 and 7 (n=311) with the purpose to measure how they felt about the education becoming a distance education for almost two years, what happened to their study motivation, and last, to see if it had any impact on their frequency in contact or relationships to one another. LÄS MER

  4. 4. Processförbättringar inom försäkringsbranschen via en digital kundportal : En fallstudie på ett försäkringsbolags skadeprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Sofia Söderberg; [2021]
    Nyckelord :Process improvements; BPI; digital customer portal; lead times; automation; bottlenecks; quality assurance of information; value creation; Processförbättringar; BPI; digital kundportal; ledtider; automatisering; flaskhalsar; kvalitetssäkring av information; värdeskapande;

    Sammanfattning : Business Process Improvement (BPI) is a challenge for most companies facing challenges in finding temporary solutions to immediate problems. An increased intertwining between the digital and the physical world leads to new ways of customer interaction. LÄS MER

  5. 5. Barn i behov av särskilt stöd : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar om hur en inkluderande lärmiljö kan utformas för barn i behov av särskilt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Lovisa Söderberg; Sofia Unander; [2020]
    Nyckelord :barn i behov av särskilt stöd; didaktiska val; förskola; inkludering; lärmiljö;

    Sammanfattning : Barn i behov av särskilt stöd är ett begrepp som uppfattas som svårdefinierat och hur en inkluderande lärmiljö bör anpassas efter varje barns behov och förutsättningar. Syftet med denna studie var att undersöka förskollärares uppfattningar om hur de definierar och anpassar en inkluderande lärmiljö  för barn i behov av särskilt stöd. LÄS MER