Sökning: "Sofia Said"

Visar resultat 1 - 5 av 58 uppsatser innehållade orden Sofia Said.

  1. 1. Folkbibliotekariers syn på HBTQIA+ samlingen : “Vi vill att alla våra hyllor ska vara regnbågshyllor”

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Vilma Lönneborg; Sofia Sjögren; [2023]
    Nyckelord :Folkbibliotek; Collection Development; Samlingsbyggande; HBTQIA ; Regnbågshyllan; HBTQIA samling; Representation;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how public libraries work with their LGBTQIA+ collection in regards to collection development as well as the representation of various LGBTQIA+ labels in said library collection. Furthermore, this study will investigate how the librarians themselves cater and view the queer community. LÄS MER

  2. 2. Jaget utan filter : – En kvalitativ intervjustudie om självframställning på sociala medieroch vad som styr förväntningar på jaget

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Sofia Axelson; Josefine Vesterlund; [2023]
    Nyckelord :BeReal; Diary Notes; Netnography; Qualitative Interviews; Self Representation; Social Media;

    Sammanfattning : This study examines whether the social media platform BeReal can change user behavior related to self-representation and expectations of oneself linked to social norms. The research is analyzed based on the theory about presentation of self in everyday life founded by sociologist Erving Goffman. LÄS MER

  3. 3. From Cost Spender to Value Provider - Using Data to Build and Sustain Brands

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Steerling; Louise Edlund; [2023]
    Nyckelord :brand management; brand building; brand sustaining; data; data analytics; Business Intelligence; data-driven decision-making; multi-brand company; Business and Economics;

    Sammanfattning : Introduction: Data has revolutionized how business is conducted and presents several possibilities for companies to capitalize on, namely data-driven decision-making, Business Intelligence, and marketing. However, how it pertains to brand management has not been covered. LÄS MER

  4. 4. Dagvatten som berikar : en gestaltning av stadsdelsparken Ekebydalen i Uppsala innefattande integrering av dagvattenanläggningar och sociotopvärden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Sofia Andersson; Ellica Ericsson; [2023]
    Nyckelord :dagvatten; dagvattenhantering; hållbar dagvattenhantering; skyfall; klimatanpassning; nature-based solutions; sociotopvärden; Ekebydalen Uppsala; stadsdelspark; gestaltning;

    Sammanfattning : Klimatförändringarna leder till skyfall och en ökad risk för översvämningar i våra städer som därmed behöver klimatanpassas för att hantera detta. Kravet på en hållbar dagvattenhantering ökar vilket innebär att vattnet fördröjs och renas på ett sätt som är inspirerat av naturen. LÄS MER

  5. 5. Market Intelligence within Software Procurement

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovationsteknik

    Författare :Sofia Frändberg; Alina Liljeäng; [2022]
    Nyckelord :Market Intelligence; Software Markets; Software Procurement; Information Processing Theory; Information Requirements.; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : With the dawn of the digital era, software solutions are becoming of increasingly strategic importance for corporations, and due to the complexity of the products and the huge lock-in effects which they often give rise to, software-procurement is growing into a critical activity. However, due to the phenomena of information overload, finding and making use of the right information when making strategic decisions is becoming increasingly difficult, resulting in the need for organizations to overlook their information processing capacities in order to ensure the quality of such selections. LÄS MER