Sökning: "Sofie Andersson"
Visar resultat 11 - 15 av 186 uppsatser innehållade orden Sofie Andersson.
11. Inkludering i undervisningen från lärares perspektiv : En kvalitativ intervjustudie med lärare i låg och mellanstadiet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
12. Phishing : A qualitative study of users' e-mail classification process, and how it is influenced by the subjective knowledge
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background. E-mail phishing is a type of social engineering where the threat actor sends e-mails with the intention to, for example, gain sensitive information or gain access to sensitive assets. LÄS MER
13. "Jag har gjort en bra verktyg, nu kan Dim höras : Problemlösning som utgår ifrån boksamtal i teknikundervisning
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Tekniken har funnits i många år och människor lever i en mer teknikintensiv värld. Detta har medfört att tekniken behöver tydliggöras i förskolans undervisning. Syftet i studien är att öka kunskapen kring förskolans teknikundervisning. LÄS MER
14. Elever i matematiksvårigheter : En litteraturstudie om orsaker till att elever hamnar i matematiksvårigheter och hur lärare kan stödja dessa elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med denna systematiska litteraturstudie var dels att undersöka vilka bakomliggande orsaker som leder till att elever hamnar i matematiksvårigheter. Dels att undersöka hur lärare kan stödja elever i matematiksvårigheter. Data i studien har samlats in via manuell sökning och databassökning i framför allt ERIC och UniSearch. LÄS MER
15. Differentierad undervisning - En påverkansfaktor på elevers motivation i matematik? : En studie utifrån lärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I dagens klassrum finns det en bred mångfald av elever. Därav är det av stor vikt att samtliga elever blir inkluderande i undervisningssammanhanget för att kunna utveckla sina förmågor. LÄS MER