Sökning: "Sofie Bengtsson"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade orden Sofie Bengtsson.
16. Intern kommunikation av värderings- och imagerelaterade frågor Medarbetarnas roll i hållbarhetsarbetet på Clas Ohlson
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / BibliotekshögskolanSammanfattning : Communication of sustainable development has become an increasingly important part of organisation’s corporate branding. Consumers demand more transparency from businesses and want to know more about how they work with these issues. LÄS MER
17. ”Lördag: jag är fri” - Samsyn på mobbning och kränkande behandling i skolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att undersöka huruvida det finns en samsyn mellan elever och lärare och lärare emellan rörande begreppen mobbning och kränkande behandling och kring det preventiva arbetet som sker på skolan mot mobbning. Arbetet syftar också till att undersöka om den utvalda skolans preventiva arbete motsvarar det skolor ska göra enligt skollagen och bör göra enligt forskare på området. LÄS MER
18. TRADITIONELLA KÖNSMÖNSTER OCH KÖNSROLLER I FÖRSKOLAN : En kvalitativ studie omimplementering av ett uppdrag från förskolans läroplan
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta arbete var att ta reda på huruvida förskollärare arbetar med följande uppdrag från läroplanen; ”förskolan ska motverka traditionella könsmönster och könsroller" (Lpfö 98 rev 10: 5). Det är inte självklart att förskolorna arbetar med det här. LÄS MER
19. CEO capability as a predictor of excess stock returns - A study of Swedish listed firms
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : This paper aims to investigate whether the capability level of a CEO can be considered as a predictor of company stock performance. We use Dr. Elliot Jaques' definition of capability, defined as the ability to handle long-term and complex working tasks. LÄS MER
20. En kvalitativ studie om vad som motiverar säljare inom detaljhandeln i södra Italien
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Personalen i serviceföretag har ett lågt beslutsfattande och är även de som arbetar närmast kunden. De har ofta en huvudsaklig uppgift, försäljning. Det är många gånger säljarna som avgör om kunden blir en återkommande kund eller inte, baserat på bemötandet och servicen som ges. LÄS MER